وظایف کمک بهیار چیست؟

وظایف کمک بهیار

وظایف کمک بهیار چیست؟

شغل یک کمک بهیار، کلی نقش و وظیفه مختلف را شامل می‌شود. مهم‌ترین وظیفه و نقش او، مراقبت اولیه از بیماران و کمک به آن‌ها برای انجام فعالیت‌های روزمره‌ای است که در انجامش مشکل دارند، مثل حمام کردن و لباس پوشیدن. کار کردن به عنوان کمک بهیار همچنین نیاز به قدرت کافی برای انجام وظایف فیزیکی و همچنین اشتیاق برای کمک به بیماران تنها، آسیب دیده و کسانی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، دارد

اگر نسبت به دیگران آدم دلسوزی هستید و از کمک کردن به آن‌ها لذت می‌برید، این شغل می‌تواند برایتان مناسب باشد. کمک بهیار باید بتواند به نگرانی‌های بیماران گوش کند و از آن‌ها سؤالاتی بپرسد تا بتواند بهتر نیازهایشان را ارزیابی کند. در شرایطی که طول درمان بیمار قرار است طول بکشد، کمک بهیار اصلی‌ترین مراقب او است. کمک بهیاری که بتواند به خوبی با بیمارش ارتباط برقرار کند، می‌تواند در زندگی او تأثیر بگذارد و این‌طوری احساس خوشایندی خواهد داشت.

کمک بهیار همچنین با تکنولوژی پزشکی مثل نرم‌افزار صورتحساب دهی، نرم‌افزار اطلاعات سلامت و نرم‌افزار نموداری گزارشات پزشکی کار می‌کند. وظیفه شما همچنین بسته به سطح آموزش و تجربه شما شامل تجویز دارو به بیمار یا انجام سایر کارهای تخصصی می‌شود.

کمک بهیار همه این کارها را می‌کند و همه چیز را زیر نظر می‌گیرد. در خانه، کمک بهیار نسخه دیگری از اعضای خانواده فرد بیمار می‌شود و از او مراقبت می‌کند و همچنین حواسش به بهداشت شخصی بیمار نیز هست. کمک بهیاران بیمارستان نیز مسئولیت‌های مشابهی دارند اما معمولاً وظایف متمرکزتری دارند تا بتوانند به چند بیمار در زمان مناسبت، خدمت برسانند. مراقبت و تعامل شخصی، بخشی از نقش کمک بهیار در خانه و بیمارستان است

یک کمک بهیار دقیقاً چه کار می‌کند؟

یک کمک بهیار زیر نظر پرستار در بخش مراقبت از بیمار کار می‌کند. آن‌ها باید مهارت‌های ارتباطی فوق‌العاده‌ای داشته باشند چرا که وظیفه آن‌ها این است که همه نگرانی‌ها و مشکلات بیماران را به سرپرست خود انتقال بدهند. کمک بهیار با بیماران در هر سنی که باشند، کار می‌کند. نوع بیماری که از او مراقبت می‌کنید بسته به جایی که در آن کار می‌کنید و مهارت تخصصی‌ای که دارید،  متفاوت خواهد بود. کمک بهیار کسی است که بیش‌ترین زمان را با بیمار می‌گذراند

دوره کمک بهیاری

نوع بیماری که با او وقت می‌گذرانید بسته به جایی که در آن کار می‌کنید، متفاوت خواهد بود!

کمک بهیاران با همه جور بیماری در هر سنی کار می‌کنند. نوع بیماری که به او کمک می‌کنید بسته به جایی که در آن کار می‌کنید و تخصصی که دارید، متفاوت است. اغلب کمک بهیاران با افراد ناتوان و مسن در اقامتگاه‌های خصوصی یا خانه کار می‌کنند.

مقاله مرتبط   مهاجرت کاری با مدرک کمک پرستاری و بهیاری

در بیمارستان‌ها، کمک بهیاران به جمعیت متنوعی از بیماران با نیازهای متفاوت کمک می‌کنند. بیماران آن‌ها می‌توانند جوان یا پیر باشند و همچنین به تازگی جراحی کرده باشند یا به تازگی از بیماری  خاصی جان سالم به دربرده باشند.

درحالی‌که نقش اصلی کمک بهیار، برطرف ساختن نیازهای بیماران است، ممکن است وظایف دیگری هم داشته باشد

 این بسته به وضعیت پزشکی بیمار، نیازهایی که در محیط کار ایجاب می‌کند و همچنین نوع درمانی که بیمار تحت آن قرار دارد، می‌تواند متفاوت باشد.

وظایف اصلی کمک بهیار شامل:

  1. کمک به بیماران در انجام فعالیت‌های روزمره: کمک بهیارها در وهله اول مسئول کمک به بیماران در انجام فعالیت روزمره مثل حمام کردن، دست‌شویی رفتن، خوردن و راه رفتن هستند.
  2. سرو کردن غذا و کمک به بیماران برای خوردن: اطمینان پیدا کنید از این که بیمار غذای مناسبی بخورد. این کار شامل خرید کردن، آماده کردن غذا و بسته به شرایط کمک به رساندن برای خوردن غذا می‌شود.
  3. بلند کردن و جابجایی بیمار: کمک بهیاران باید بتوانند به شکلی امن بیمار را به سمت تخت یا ویلچر ببرند یا پشت میز بنشانند. برای بیمارانی که استراحت مطلق هستند و نباید از روی تخت تکان بخورند، این کار شامل چرخاندن و جابجا کردن موقعیت فعلی بیمار می‌شود.
  4. بررسی علائم حیاتی: کمک بهیاران اغلب فشار خون بیمار و دمای بدن و نبض بیمار را اندازه‌گیری می‌کنند و همه اعداد و ارقام مربوط به آن را یادداشت می‌کنند تا به سرپرست خود نشان بدهند.
  5. پاکیزه نگه داشتن محیط: بسته به نیازهای روزانه، این می‌تواند شامل تعویض ملحفه، عوض کردن روکش، آماده کردن تجهیزات و همچنین کاهش جرم و آلودگی در سالنی که بیمار هست، شود.
  6. تسهیل مراقبت از بیمار: ارتباط مستقیم روزانه شما به بیمار این امکان را به شما می‌دهد تا خون در ادرار و دیگر آسیب‌هایی که ممکن است در بیمار به وجود بیاید را تشخیص بدهید و بتوانید آن را به کادر پزشکی مربوطه گزارش دهید.
  7. ارتباط با تیم مراقبت‌های بهداشتی و اعضای خانواده: چه در بیمارستان کار کنید چه در خانه و به صورت خصوصی، شما به عنوان رابطی میان بیماران با پرستاران و پزشکان هستید. اگر در خانه کار می‌کنید، تعامل و مکالمات شما باید اعضای خانواده را ترغیب کند تا با بیمارشان ارتباط برقرار کنند.
  8. ایجاد رابطه دوستی و رقابت: از آنجایی که قرار است زمان زیادی را با بیمار بگذرانید، باید دنبال ایجاد فضای راحت و دوستانه‌ای با بیمارانی باشید که حس ناامیدی، تنهایی یا ترس دارند.
مقاله مرتبط   وظایف تکنسین داروخانه چیست؟

بخش فیزیکی شغل کمک بهیار

بیشتر کمک بهیاری نیاز به میزان قابل توجهی فعالیت فیزیکی دارد. کمک بهیاران بیشتر زمانشان را روی پا ایستاده‌اند و لازم است تا بیمار یا تجهیزات و وسایلشان را بلند یا جابجا کنند. شما باید نحوه انجام درست این وظایف را بدانید تا از خودتان و بیمارتان در مقابل آسیب دیدگی، محافظت کنید.

به عنوان کمک بهیار در کجا می‌توانید کار کنید؟

کمک بهیاران یک‌سوم پرستاران خانگی را تشکیل می‌دهند. دیگر مکان‌هایی که نیاز به کمک بهیار دارد شامل بیمارستان‌های پزشکی و جراحی، خانه سالمندان و … می‌شود. بسته به جایی که کار می‌کنید، وظایف شما متغیر خواهد بود:

  1. شرکت‌های پرستاری برای درمان بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند: گاهی لازم است برای مدت زمان طولانی‌تری از بیمارتان مراقبت کنید و لازمه آن ایجاد رابطه‌ای دوستانه میان خود و بیمارتان است.
  2. بیمارستان‌ها: در بیمارستان، سرعت کار شما باید بیشتر باشد چرا که باید تعداد بیماران بیشتری را تحت مراقبت خود قرار دهید.
  3. خانه: اوقاتی که قرار است از یک نفر در خانه‌اش مراقبت کنید، کنترل بیشتری روی برنامه‌ریزی‌تان دارید و می‌توانید به صورت مستقل از شرکت‌ها یا سازمان‌های پرستاری، کارتان را پیش ببرید.

نظرتان درباره کمک بهیار چیست؟

در این مطلب درباره شغل کمک بهیار و وظایفی که این فرد بر عهده دارد برایتان نوشتیم. قطعاً برای این که بتوانید در این حوزه فعالیت کنید، بهتر است درسش را بخوانید و درباره آن به خوبی اطلاعات داشته باشید. به هر حال کاری که قرار است بکنید، نیاز به روحیه‌ای فداکارانه دارد و شوق شما برای کمک به دیگران برای حفظ این شغل و بقای خودتان، لازم و ضروری است.

می‌توانید تجربه خودتان را با کار کردن در داروخانه‌های مختلف بیشتر کنید تا این که بتوانید سمت مهم‌تری در داروخانه به دست بیاورید. برای هر کاری اول از همه باید علاقه‌اش را پیدا کنید. آیا شما در خودتان می‌بینید که یک تکنسین داروخانه باشید؟ اگر می‌بینید، پس تردید نکنید و از همین حالا دست به کار شوید!مرکز سلامت ایرانیان

مرکز سلامت ایرانیان

2.9/5 - (18 امتیاز)
نوشته قبلی

وظایف دستیار دندان ‌پزشک چیست؟

نوشته بعدی

وظایف تکنسین داروخانه چیست؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها