توصیه های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو 

1- جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی , شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید.

2-  استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید , به نحوی که سر , زاویه 30 درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.

3- نحوه باز کردن پانسمان : برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس مینامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنارگوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود 15 دققه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.

4- تغذیه بعد از کاشت مو : مصرف ویتامین صبح بعد از کاشت مو هنگام صبحانه توصیه میشود , مصرف مایعات و میوه های دارای ویتامین  C  مانند آناناس و پرتقال را در دستور غذایی خود قرار دهید .

5- داروهای بعد از کاشت : در صورت تجویز پزشک خوردن سفالکسین هر 6 ساعت یکبار و مصرف مداوم و همیشگی قرص زینک .

 

روش های حفظ فولیکول مو

1- کمبود اکسیژن باعث ضعیف شدن فولیکول های مو میشود, بدین منظور بهتر است غذاهای آهن دار بخورید. آهن باعث انتقال هرچه بیشتر اکسیژن به مو میشود. برخی مواد غذایی که آهن دارند عبارتند از سبزیجاتی با رنگ تیره , لوبیا و حبوبات , گوشت قرمز کم چرب.

مقاله مرتبط   تصویربرداری سونوگرافی چطور انجام میشود ؟

2- در رژیم غذایی خود حتما مواد غذایی که عنصر روی دارند را بگنجانید. روی بیشتر در غذاهای دریایی و گوشت یافت میشود. به دلیل اینکه روی پروتین های سازنده مو را به هم میچسباند , باعث تقویت و استحکام فولیکول های مو میشود.

3- غذاهایی بخورید که سرشار از ویتامین های A, B , C  و E  باشند. در میوه های مختلف و سبزیجات و نیز در چربی های سالم مانند آووکادو و روغن زیتون , این ویتامین ها به وفور یافت میشوند.

4- روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. اینکار به رشد و تقویت مو کمک میکند. نوشیدن آب کافی به بدن کمک میکند که به خوبی تمامی فعالیت های خود, ازجمله رشد مو را انجام دهد. زمانی که به بدن شما آب کافی برسد , موهای شما نرم تر و انعطاف پذیر تر میشود در حالی که اگر بدن شما دچار کم آبی گردد, موهایتان خشک و ترد میشود.

5- بهتر است روزانه قرص های بیوتین و نیاسین مصرف کنید. این ویتامین ها به رشد مو و سلامت فولیکول ها کمک میکنند و باعث تقویت آن میشوند. برای رشد بهتر مو و از بین بردن فولیکول های آسیب دیده , بهتر از پوست سر را با محلول های مناسب شستشو و ماساژ دهید. اینکار باعث میشود خون در پوست سر جریان یابد و فولیکول های آسیب دیده خارج شوند.

6- بهتر است روزانه اقدام به شستشوی موهای خود کنید. هرچه موهای شما تمیزتر باشند , آسیب کمتری به فولیکول ها وارد میشود. مرکز سلامت ایرانیان

 

دوره کاشت مو

5/5 - (3 امتیاز)
نوشته قبلی

ساختمان تارهای مو

نوشته بعدی

تصویربرداری سونوگرافی چطور انجام میشود ؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها