مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

 

با توجه به اینکه دستیار دندانپزشک یکی از مشاغل موردنیاز در بسیاری از کشورها است، امکان مهاجرت به خارج از کشور برای افراد با این تخصص فراهم می‌باشد. در کشورهایی مانند کانادا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس، حقوق نسبتاً مناسبی به دندانپزشکان و دستیاران آن‌ها پرداخت می‌شود. برای مهاجرت به این کشورها، متقاضیان باید شرایط و مدارک مشخصی را دارا باشند که شامل مدرک تحصیلی، مدارک تخصصی، مهارت‌های زبانی و تجربه کاری مرتبط می‌شود. با توجه به این شرایط، افراد علاقمند به مهاجرت بهترین کشورهای دنیا از طریق حرفه دستیار دندانپزشکی، می‌توانند به مقاصد مختلفی اعم از کانادا، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کنند و زندگی بهتری را شروع نمایند.

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مدارک و شرایط مهاجرت دستیار دندانپزشک

برای مهاجرت به عنوان یک دستیار دندانپزشک، هر کشور شرایط خاصی را تعیین کرده است. اما در کل برای مهاجرت به هر کشوری، باید به موارد زیر توجه کنید.

باید تسلط کامل به زبان محل مقصد داشته باشید.

داشتن مدارک دانشگاهی یا گواهینامه‌های مرتبط با مهارت دستیاری دندانپزشک الزامی است.

گواهی تمکن مالی

گواهی سوابق کاری

بیمه‌های پزشکی

گواهی عدم سوء پیشینه

و رزومه را ارائه دهید.

انگیزه‌نامه و دعوت‌نامه کاری نیز از مدارک لازم برای مهاجرت است. برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود، باید آن را در کشور مبدا ترجمه کرده و شرکت در دوره‌های آماده‌سازی و کارورزی نیز ممکن است الزامی باشد. در نظر داشته باشید که این دوره‌ها ممکن است هزینه‌بر باشند.

مطالب مرتبط  : چگونه دستیار دندانپزشک شویم 

اقدامات اصلی برای مهاجرت دستیاری دندانپزشکی

برای مهاجرت به حرفه دندانپزشکی و کسب مهارت‌های لازم برای انجام کار به عنوان دستیار دندانپزشک در کشورهای مختلف،

 

اقدام اول

قبولی در آزمون پرومتریک

آزمون پرومتریک به صورت کامپیوتری و توسط سازمان پرومتریک آمریکا و وابستگان آن در سراسر جهان برگزار می‌شود و هدف آن اعتبارسنجی دانش و مهارت افراد در حوزه پزشکی برای انجام کار در کشورهای دیگر است. داشتن حداقل دو سال تجربه به عنوان دستیار دندانپزشک و پاسخ صحیح به حداقل ۶۰ درصد از سوالات آزمون، شما را برای قبولی در آن واجد شرایط می‌کند. هزینه آزمون پرومتریک بسته به کشور برگزارکننده متغیر است، اما می‌توانید مبلغ حدود ۲۰۰ دلار آمریکا را برای شرکت در آن در نظر بگیرید.

اقدام دوم

دریافت تاییدیه دیتافلو یا تاییدیه مدارک

با توجه به نیازمندی‌های مهاجرت با مدرک دستیار دندانپزشک، ارزیابی و معادل‌سازی مدارک دانشگاهی و تجارب کاری از طریق سیستم گروه دیتافلو (DataFlow) ضروری است، به‌ویژه برای کشورهای حوزه خلیج فارس. این سازمان با نام PSV یا Primary Source Verification به بررسی مدارک متخصصان حوزه‌ی پزشکی می‌پردازد و پروسه‌ی ارسال مدارک و اعلام نتیجه تا ۴۵ روز به طول می‌انجامد. هزینه‌ی این فرایند برای مهاجرت دستیار دندانپزشک بسته به کشور مقصد متفاوت است، اما معمولاً حداقل هزینه آن به ۴۰۰ دلار می‌رسد. دفتر مرکزی دیتافلو در دبی قرار دارد و شعبات آن در اروپا، آمریکا و سایر نقاط دنیا فعالیت دارند.

مقاله مرتبط   همه چیز درباره FIT و FUT

معرفی 5 کشور  برای مهاجرت دستیاران دندانپشکی

 

مهاجرت دستیار دندانپزشک به امارات

 

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت به دبی امارات

به‌طورکلی، مهاجرت دستیار دندانپزشک به امارات از جمله گزینه‌های مطرح برای افرادی است که تمایل به کار در یک محیط پزشکی پیشرفته و با حقوق بالا دارند. با توجه به فراهم بودن فرصت‌های شغلی و حقوق بالا، امارات به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت دستیار دندانپزشک تبدیل شده است. مدرک اصلی برای ورود به این حرفه در امارات، قبولی در آزمون پرومتریک است که در شهرهای مختلف امارات برگزار می‌شود. همچنین، برای مهاجرت به امارات لازم است که پس از گردآوری مدارک، درخواست ویزای اقامت را نیز انجام داد. در نهایت، امارات و به‌خصوص شهر دبی با ارائه حقوق سالانه‌ی مناسب و فراهم بودن شرایط کاری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دستیار دندانپزشک به خارج از کشور محسوب می‌شود.

مهاجرت دستیار دندانپزشک به عمان

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان به‌عنوان دستیار دندانپزشک نیازمند داشتن مدرک دیپلم متوسطه و حداقل ۱۸ سال تمام، دو سال تجربه‌ی کاری و گواهی‌نامه‌های بین‌المللی در این زمینه است. علاوه بر این، برای قبولی در آزمون پرومتریک عمان و مهاجرت به این کشور، نیازمندی به آزمون شفاهی و تاییدیه های هیئت تخصصی پزشکی عمان به نام OMSB است. برای یافتن فرصت‌های شغلی و دریافت دعوت‌نامه‌ی مهاجرت دستیار دندانپزشک در عمان، می‌توانید به وب‌سایت‌های om.indeed.com، bayt.com و oman.tanqeeb.com مراجعه نمایید.

عمان با برنامه‌های توسعه‌ای خود، قصد دارد در آینده نیروی انسانی زیادی در حوزه پزشکی را جذب کند و این کشور به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت با مدرک دستیار دندانپزشک شناخته می‌شود.

مهاجرت دستیار دندانپزشک به قطر

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت به قطر

شرایط مهاجرت دستیار دندانپزشک به قطر برای کسانی که تمایل به اقامت و کار در این کشور دارند، مستلزم ارائه‌ی مدارک ضروری می‌باشد. این شرایط شامل داشتن مدرک قبولی در آزمون پرومتریک، مصاحبه با وزارت بهداشت قطر و داشتن حداقل سه سال سابقه‌ی کار به عنوان دندانپزشک می‌باشد. همچنین، ارائه‌ی گواهی صلاحیت حرفه‌ای یا CGS که نشان‌دهنده‌ی سلامت رفتاری و مالی متقاضی است، نیز الزامی است. این گواهی باید توسط سازمان نظام پزشکی ایران صادر شده و به وزارت بهداشت قطر ارائه گردد. همچنین، حداقل درآمد یک دستیار دندانپزشک در قطر، حدود ۱۶ هزار دلار در سال می‌باشد.

 

مهاجرت دستیار دندانپزشک به کانادا

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به عنوان دستیار دندانپزشک به کانادا، علاوه بر شرایط کلی مهاجرت کاری، شرایط خاصی نیز وجود دارد. اگرچه در برنامه‌های مختلف اکسپرس وروکری ایالت‌های کانادا، عنوان Dental Assistant نیز قابل مشاهده است، اما یکی از شرایط اساسی برای مهاجرت به عنوان دستیار دندانپزشک این است که متقاضی حداقل چهار سال در یکی از مراکز دندانپزشکی به‌صورت رسمی کار کرده باشد. تسلط به زبان انگلیسی، معادل‌سازی مدارک و سوابق کاری از طریق سیستم ICAS و گذراندن دوره‌های آماده‌سازی و دریافت مدرک NDAEB نیز از شرایط اساسی مهاجرت به عنوان دستیار دندانپزشک به کانادا هستند.

مقاله مرتبط   حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک

همچنین در هریک از ایالات کانادا، سازمان‌های متفاوتی برای ارزیابی متقاضیان کار به عنوان دستیار دندانپزشک تعیین شده‌اند. در نهایت، متوسط حقوق سالانه‌ی یک دستیار دندانپزشک در کانادا حدود ۴۸ هزار دلار است.

 

مهاجرت دستیار دندانپزشک به آلمان

مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

مهاجرت به المان

مهاجرت به آلمان برای دستیاران دندانپزشکی با مدرک مرتبط امکان‌پذیر است. یکی از روش‌های مهاجرت از طریق شرکت در دوره‌های اوسبیلدونگ می‌باشد که این دوره‌ها توسط سازمان Ausbildung آلمان برگزار می‌شوند. این دوره‌ها به مدت سه سال بوده و فرصتی برای آماده‌سازی دستیاران دندانپزشکی برای کار در مراکز پزشکی و دندانپزشکی آلمانی فراهم می‌کنند. همچنین، حقوق ماهانه‌ای نیز برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها تعیین شده است. علاوه بر این، داشتن سابقه‌ی کار و کسب نمره‌ی زبان آلمانی B2 از دیگر شرایط مهاجرت به آلمان برای دستیاران دندانپزشکی می‌باشد. در نهایت، متوسط حقوق ماهانه‌ی یک دستیار دندانپزشک در آلمان، حدود ۲۲۴۰ یورو است.

 

 

بهترین مقصد مهاجرت برای دستیار دندانپزشک

بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک دستیار دندانپزشکی بستگی به ترجیحات شخصی و شرایط فردی دارد. اما کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا و آلمان از نظر سهولت اعطای ویزا، موقعیت‌های فراوان شغلی و دستمزد، شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها دارند.

لزوم مدرک دانشگاهی دستیاری دندانپزشکی برای مهاجرت

برای مهاجرت با دستیاری دندانپزشکی به مدرک دانشگاهی نیاز لزوماً وجود ندارد. گاهی أوقات با دریافت مدرک  دوره دستیار دندانپزشکی  و دوره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی نیز می‌توانید برای این منظور اقدام کنید.

مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت دستیار دندانپزشک تاییدیه دیتافلو و قبولی در آزمون پرومتریک می‌باشد.

مدرک زبان برای مهاجرت

در بسیاری از موارد برای مهاجرت به‌عنوان دستیار دندانپزشک به مدرک زبان نیاز است، اما گاهی، ارائه‌ی مدرک الزامی نمی‌باشد.

حقوق سالانه ی دستیاری دندانپزشکی در خارج از ایران

حقوق سالانه‌ی دستیار دندانپزشک در خارج از کشور بسته به مقصد متفاوت است و در کشورهای عربی به صورت تقریبی  ۱۳۰۰ دلار، در کانادا ۴۰۰۰ دلار کانادا و در آلمان حدود ۲۲۰۰ یورو را می‌توانید به‌عنوان حقوق حداقلی ماهانه‌ی خود در نظر بگیرید.

 

از اینستاگرام مجموعه سلامت دیدن فرمایید

به این post امتیاز دهید
نوشته قبلی

چگونه دستیار دندانپزشک شویم؟

نوشته بعدی

عوارض بوتاکس / مشکلات بوتاکس

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها