بلاگ

چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو تنها مختص مردان نیست. زنان زیادی هم هستند که به‌دلایل گوناگون موهایشان کم‌پشت شده است. البته پیرایش بد مو هم باعث آسیب زدن به ریشه موی بسیاری از خانم‌ها شده و باعث شده تا بخش‌هایی از موی سرشان را از دست بدهند. این پرسش که چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند، شاید سوال شما هم باشد. با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم و بدانیم بهترین کاندیدای کاشت مو چه کسانی هستند.

کاشت مو چیست و چه کسانی بهترین کاندیدای کاشت مو هستند؟

کاشت مو یا پیوند مو نوعی عمل جراحی است. در این عمل جراحی، متخصصان یا تکنسین‌های کاشت مو بخشی از موهای شما را برمی‌دارند و به بخش دیگر سر شما که موهایش را از دست داده، پیوند می‌زنند. پس در این جراحی به چند چیز نیاز است و شما برای اینکه کاندید این عمل جراحی باشید، باید چند شرط داشته باشید:

  • نخست آنکه شما بخشی از موهای خود را به‌دلایل مختلف از دست داده باشد.
  • عامل دوم و مهم‌تر آن است که شما بانک موی مناسبی برای برداشت مو و پیوند زدن آن به بخش بی‌موی سر خود داشته باشید.
  • عامل سوم سلامت بدنی و روانی شما است. اگر دچار بیماری‌هایی نباشید که مانع پیوند موی شما می‌شوند، شما هم می‌توانید کاشت مو انجام دهید.

بانک مو چیست و چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

بانک مو بخشی از سر شما است که دارای موهایی ضخیم و پرپشت است. عمل پیوند مو در روش‌های معمول آن که FUT، FIT یا روش‌های ترکیبی است، با استفاده از موهای سر شما انجام می‌شود. برای این کار شما باید دارای بانک موی مناسبی باشید. یعنی بخشی از سر شما دارای موهای پرپشت و ضخیم باشد. اگر همه موهای شما دچار ریزش شده یا ریشه آنها بسیار ضعیف و نازک شده‌اند، یعنی بانک موی خوبی ندارید. البته در این صورت باید به روش‌های دیگری روی بیاورید که برای افراد بدون بانک مو به کار گرفته می‌شود.

بهترین کاندیدای کاشت مو چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیدای کاشت مو بسیاری از مردها و زن‌هایی هستند که به‌دلایل مختلف دچار ریزش مو شده‌اند. برخی از این افراد را به‌صورت دقیق‌تر بشناسید:

  1. همه مردانی که دچار ریزش موی ارثی، ژنتیک یا آندروژنیک شده‌اند، می‌توانند از کاشت مو بهره ببرند و دارای موهایی سالم و طبیعی شوند.
  2. کسانی که بانک موی مناسبی داشته باشند.
  3. مردانی که سن آنها از 30 سال گذشته و ریزش آندروژنیک موهای آنها متوقف شده باشد.
  4. کسانی که روش‌های دیگر درمانی را تجربه کرده و به نتیجه نرسیده باشند هم بهترین کاندیدای کاشت مو هستند.
  5. کسانی که توقع واقع‌بینانه از عمل کاشت مو داشته باشند و تصور نکنند پیوند مو تراکم موهای آنها را به دوران قبل از ریزش مو بازمی‌گرداند.
  6. زنان و مردانی که به‌لیل آسیب‌های مختلف یا سوختگی موهای خود را از دست داده‌اند.
  7. کسانی که به‌دلیل برخی بیماری‌ها یا بعضی از روش‌های درمانی و زیبایی با ریز مو روبه‌رو شده باشند.
  8. زنان و مردانی که از روش‌های قدیمی کاشت مو استفاده کرده، اما از نتیجه کار راضی نیستند.

* کسانی که ریزش موی آنها به‌دلیل مشکلات هورمونی و ژنتیکی بوده است.

مقاله مرتبط   دوره آموزش کاشت مو در شیراز

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

در انجام پیوند مو و دستیابی به موهایی طبیعی موانعی هم وجود دارد. برخی افراد نباید یا نمی‌توانند با پیوند مو به موهایی پرپشت‌تر دست یابند. جالب است بدانید داشتن افسردگی و استرس یکی از مشکلاتی است که می‌تواند مانع پیوند موی موفق شما باشد. در واقع، برای اینکه بهترین کاندیدای کاشت مو باشید و پیوند مویی موفق داشته باشید، باید از نظر روانی هم سالم باشید. به‌این‌ترتیب، اکنون که می‌دانید چه کسانی می‌توانند کاشت مو انجام دهند، بهتر است افرادی را هم بشناسید که نمی‌توانند از پیوند مو بهره ببرند:

  • کسانی که بانک موی مناسب و کافی برای برداشت مو ندارند.
  • افرادی که انتظار نابه‌جا از پیوند مو دارند و تصورات آنها از کاشت مو غیرواقعی است.
  • اشخاصی که سن آنها به 30 سال نرسیده و هنوز ریزش موی آنها متوقف نشده است.
  • کسانی که به اضطراب و افسردگی شدید مبتلا هستند.
  • افرادی که به بیماری‌هایی مانند لوپوس، لیکن پلان، پسوریازیس و… دچارند.
  • کسانی که به بیماری‌های قلبی و فشارخون دچارند.
  • کسانی که دیابت شدید و کنترل‌نشده دارند هم بهترین کاندیدای کاشت مو به شمار نمی‌روند.
  • اشخاصی که دچار بیماری هموفیلی هستند.
  • کسانی که بیماری‌های واگیردار مانند ایدز دارند.
  • افرادی که به بیماری‌هایی مانند سیفیلیس دچار هستند.
  • کسانی که در حال پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی هستند.
  • کسانی که موهای خود را به‌دلیل شیمی‌درمانی از دست داده‌اند.
  • کسانی که دچار زخم‌های کلوئیدی (زخم‌های ضخیم و فیبری) ناشی از حوادث مختلف شده‌اند.
  • زنان باردار یا زنانی که به کودکان خود شیر می‌دهند.
  • کسانی که به مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، پرکاری تیروئید و تخمدان پلی‌کیستیک دچارند.
  • زنانی که بخش زیادی از موهای سرشان را از دست داده‌اند.
  • کسانی که دچار سندرم ریزش موی سکه‌ای شده‌اند.
  • افرادی که به بیماری‌های عصبی و وسواس مانند تریکوتیلومانیا دچارند و عادت به کندن موهای خود دارند.

بهترین کاندیدای کاشت مو چه کسی است؟

با دانستن چند ویژگی بدانید چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند:

* سن بهترین کاندیدای کاشت مو:

اگر شما مرد هستید و سن شما از 30 سال گذشته باشد، می‌توانید کاندید خوبی برای کاشت مو باشید. البته اگر ریزش ژنتیک موهای شما متوقف نشده باشد، هنوز باید صبر کنید تا ریزش موهایتان به توقف کامل برسد. در واقع، بهتر است بگوییم بهترین سن برای شما وقتی است که ریزش موی ارثی شما متوقف شده باشد.

* شرایط سلامتی بهترین کاندیدای کاشت مو:

اگر می‌خواهید بدانید غیر از مواردی که گفتیم، چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند، باید بگوییم کسانی که از نظر سلامت بدنی در شرایط خوبی باشند. برای اینکه پیوند موی موفقی داشته باشید، نباید دچار بیماری‌های خاص باشید. به همین دلیل، اگر دچار بیماری‌هایی مانند دیابت هستید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، آن را با متخصص کاشت مو در میان بگذارید.

* سبک زندگی بهترین کاندیدای کاشت مو:

اگر از سبک زندگی سالمی برخوردارید، شما هم از کسانی هستید که می‌توانند کاشت مو انجام دهند. کسانی که ورزش می‌کند، رژیم غذایی سالمی دارند، سیگار نمی‌کشند و مشروب مصرف نمی‌کنند، کاندیدای خوبی برای پیوند مو به شمار می‌روند.

* بانک موی بهترین کاندیدای کاشت مو:

بهترین کاندیدای کاشت مو باید بانک موی خوبی هم داشته باشد. شما دارای سلامت کامل باشید و سبک زندگی شما هم سالم باشد، اما اگر بانک موی خوبی نداشته باشید، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستید. اما اگر بخشی از موهای شما ریخته یا کم‌پشت شده و دارای بانک موی خوبی هم هستید، شما هم جزو کسانی هستید که می‌توانند کاشت مو انجام دهند.

مقاله مرتبط   آیا ریزش مو بعد از کاشت طبیعی است؟ علت‌های آن را بدانید.

عوامل موثر در موفقیت کاشت مو:

عوامل موثر در موفقیت کاشت مو:

عوامل موثر در موفقیت کاشت مو:

وجود چند عامل باعث می‌شود تا پیوند موی موفق‌تری داشته باشید:

* انتخاب بهترین تکنیک کاشت مو:

روش های مختلف کاشت مو وجود دارد که FUT، FIT و روش ترکیبی از معمول‌ترین آنها هستند. انتخاب روش پیوند موی مناسب گام نخست در موفقیت کاشت موی شما است.

* نوع موی شما:

تنیجه کاشت مو بر روی موهای ضخیم و مجعد نتیجه بهتری از موهای نازک دارد. البته این موضوع نباید باعث نگرانی کسانی شود که موهای نازک و لطیف دارند. آنها هم با انتخاب روش پیوند موی مناسب و رعایت برخی موارد می‌توانند از کاشت مو بهره ببرند.

* تجربه و تخصص تکنسین پیوند موی شما:

عامل مهم دیگری هم در نتیجه کاشت مو تاثیرگذار است و آن تجربه و تخصص تکنسین پیوند مو است. تکنسین‌های باتجربه و ماهر می‌دانند عوامل موفقیت کاشت مو کدامند و در چه صورتی می‌توانند کاشت موی موفق‌تری داشته باشند. به‌این‌ترتیب، از این موارد در داشتن کاشت موی موفق بهره می‌برند.

* مراقبت‌های دوران بهبودی:

شاید کاشت موی شما به دست بهترین متخصص پیوند مو انجام شده باشد و شما هم از ویژگی‌های بهترین کاندیدای کاشت مو برخوردار باشید. حتی در این صورت هم مراقبت‌های دوران بهبودی است که نتیجه پیوند موی شما را مشخص می‌کند.

پرسش‌های متداول:

1- آیا کسانی که بخش وسیعی از موهای سر خود را از دست داده و تنها اندکی در پشت سر خود مو دارند، می‌توانند از کاشت مو استفاده کنند؟

اگر شما بانک موی خوبی نداشته باشید و بخش گسترده‌ای از موهای خود را از دست داده باشید، پیوند مو نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. البته بهترین راه برای تعیین این موضوع مشاوره شما با تکنسین‌های کاشت مو است.

2- بانک مو چیست؟

بانک مو بخشی از سر شما است که دارای موهای ضخیم و پرپشتی است. تکنسین‌های پیوند مو می‌توانند از موهای این بخش برای پیوند زدن استفاده کنند. در صروت داشتن بانک موی خوب، شما بهترین کاندیدای کاشت مو هستید. البته در برخی از روش‌های پیوند مو، از موی بخش‌های دیگر بدن هم برای پیوند زدن استفاده می‌شود. در چنین مواردی، به این بخش‌ها هم بانک مو می‌گوییم.

3- آیا من می‌توانم کاشت مو انجام دهم؟

با یک جلسه مشاوره و معاینه در کلینیک کاشت مو، متخصصان پیوند مو مشخص می‌کنند چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند. همچنین درصد موفقیت کاشت مو را هم برای شما مشخص می‌کنند.

سخن پایانی:

دانستن پاسخ اینکه چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند شاید برای شما هم نوید داشتن موهایی زیباتر و طبیعی را بدهد. به‌این‌ترتیب، اگر شما هم دارای شرایط پیوند مو هستید، با خیال راحت و بدون استرس برای این کار اقدام کنید و از داشتن موهایی زیبا و طبیعی لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشته قبلی

دوره آموزش کاشت مو در مشهد

نوشته بعدی

آشنایی با دوره آموزش کاشت مو در اصفهان

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها