کاشت مو SUT

کاشت مو SUT

کاشت مو به روش SUT، مزایا و معایب آن

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در جهان است که هیچ جای زخمی روی سر باقی نمیگذارد و توسط FDA نیز تایید شده است. متخصصان از این روش در بسیاری از موارد برای درمان ریزش موی مردان و زنان استفاده میکنند. کاشت مو به روش SUT، روش محبوبی در ایران به حساب می آید و تقریبا در تمام کلینیک های تخصصی کاشت مو میتوانید آن را پیدا کنید.

کاشت مو به روش SUT دقیقا چیست؟

کاشت SUT، روش جدیدی در مقایسه با روش های دیگری مثل FIT و FUT به حساب می آید. جراح شما تمام مراحل کاشت را کنترل میکند. در روش SUT، فولیکول ها با پانچ لیزری از ناحیه اهدا کننده جدا میشوند که معمولا در پشت سر قرار دارد و سپس منجمد میشوند و درنهایت به منطقه طاس یا بی موی سر، منتقل میشوند. به خاطر منجمد شدن فولیکول مو، آنها تا قبل از کاشته شدن روی مو، امکان خراب شدن نخواهند داشت.

به خاطر وجود پانچ لیزری و همچنین سیستم منجمد کردن، درصد بسیار کمی از ریشه های مو در طول برداشت و کاشت در کاشت مو به روش SUT آسیب میبیند. در این روش، فرد بیهوش نمیشود اما بی حسی موضعی برایش انجام میشود. همچنین هیچ نیازی به جراحی یا برش پوست نیست. این روش تقریبا شبیه روش FIT است به این معنا که تنها فولیکول مو منتقل میشود. اما با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای جدید، به همین خاطر هم هست که نتایج بهتری به جا میگذارد. عوارض جانبی ای در روش کاشت مو SUT گزارش نشده است. این روش همچنین دارای دوران نقاهت کوتاه و خونریزی بسیار کمی میباشد.

مقاله مرتبط   مهاجرت کاری با مدرک دستیار دندانپزشک

میزان انتقال فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده نیز در این روش نسبت به روش های دیگر، بیشتر است. و پزشک میتواند حداقل 10.000 فولیکول مو را در هر جلسه جابجا کند. کاشت معمولا در یک جلسه انجام میشود. با این روش امکان کاشت مو در هر نقطه از بدن وجود خواهد داشت.

هزینه کاشت مو SUT

هزینه مربوط به کاشت مو به روش SUT یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید و این نکته به خودی خود به مواردی مثل هزینه کلینیک، هزینه جراح، تعداد گرافت های مورد نیاز و الگوی ریزش موی شما، بستگی دارد.

هزینه بسته به تعداد گرافت های مورد نیاز

ما معمولا هزینه کاشت مو را بر اساس تعداد گرافت های مورد نیاز محاسبه میکنیم. گرافت ها تعدادی از موی طبیعی شما هستند که فولیکول ها از آن برای کاشته شدن در مو استفاده میکنند. در روش FUT، جراح شما بخشی از بافت شامل مو را برمیدارد و سپس واحدهای فولیکولی آن را جدا میکند و سپس منتقل میکند به ناحیه گیرند. به همین خاطر است که روش FUT بیشتر از روش های دیگر، هزینه دارد.

 

مشاهده سرفصل های دوره کاشت مو

 

چه کارهایی باید پیش از کاشت مو به روش SUT انجام دهید؟

در ادامه به ارائه توصیه هایی پیش از انجام این روش خواهیم پرداخت:

  • سرتان را با شامپو بشویید، از هیچ الکل، ژل یا نرم کننده ای استفاده نکنید.
  • غذای سبکی به عنوان صبحانه بخورید، داروهای روزانه تان را میل کنید. خصوصا داروهای مربوط به دیابت یا آسم خود را.
  • لباس بدون آستین و کلاه سبکی بپوشید.
  • ناحیه ای که جراح قرار است از آن فولیکول های مو را بردارد را بتراشید.
مقاله مرتبط   همه چیز درباره FIT و FUT

بعد از انجام کاشت مو SUT چه کار باید کرد؟

شما بدون هیچ لباسی مرخص میشوید و نیاز دارید که یک کلاه سبک روی سرتان بگذارید. همچنین بهتر است چند ساعت بعد از کاشت را استراحت کنید.

الکل ننوشید. سیگار نکشید.

همچنین میتوانید از کمپرس آب سر به صورت هر دو ساعت یک بار برای مدت چند دقیقه استفاده کنید.

برای چند روز بعد از جراحی، باید سرتان را تقریبا در زاویه 45 درجه قرار دهید. خصوصا در هنگام خواب.

تا 3 روز بعد از جراحی، ممکن است حس خارش داشته باشید. حتی گاهی ممکن است به یک هفته بکشد.

میتوانید سرتان را با آب گرم برای مدت 5 تا 10 دقیقه روز بعد از جراحی بشویید. اما روی بخش های درمان شده دست نزنید و برای خشک کردن از سشوار یا حوله نیز استفاده نکنید.

این شما و این هم روشی نوین برای ایرانی ها!

در این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان به معرفی کاشت مو به روش SUT پرداختیم و در ادامه توضیحاتی در ارتباط با این روش جدید ارائه کردیم. از مزایا و معایب آن نیز به صورت مفصل نوشتیم که با این روش به طور کامل آشنا شوید. حالا دیگر انتخاب با شما و پزشکتان است که کدام مسیر را پیش خواهید گرفت.

به این post امتیاز دهید
نوشته قبلی

گروه های خونی

نوشته بعدی

نرم افزار مدیریت داروخانه چیست؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها