دستیار دندانپزشک کیست؟

دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک کیست؟

آیا احساس میکنید در شغل فعلی ای که دارید، احساس کامل بودن نمیکنید و دلتان چیز دیگری میخواهد؟ تنها نیستید! آمارها نشان میدهد که به طور متوسط افراد در طول زندگی شان، 6 بار شغلشان را عوض میکنند – اغلب به خاطر این که در شغل فعلی شان احساس نارضایتی و کامل نبودن میکنند. اما لازم نیست همیشه اینطور پیش برود. شغلی مثل دستیار دندانپزشک، کاری میکند تا زندگی کاری تان به همان چیزی تبدیل شود که همه دنبالش هستند و همچنین باعث رضایت عمیق و درونی در شما میشود چرا که به شما این احساس را منتقل میکند که دارید در زندگی دیگران تاثیر میگذارید.

اگر در شرایط فعلی نمیتوانید از شغلتان استعفا کنید و به دنبال شغل دیگری مثل دستیار دندانپزشک بروید، پیشنهاد میکنیم کلاس های عصر یا آخر هفته بردارید و در عین حال به کارتان هم برسید. به محض این که دوره ها را گذراندید و مدرک را گرفتید، میتوانید مسیرتان را عوض کنید و به سمت شغلی پردرآمد بروید.

چطور میتوانیم شغلی داشته باشیم که حالمان با آن خوب باشد؟

به محض این که تصمیم بگیرید تغییری بکنید و حرفه ای در حوزه دندانپزشکی را پیش بگیرید، قدم بعدی این است که به دنبال ملزومات مدرکی و آموزشی آن باشید. این مرحله میتواند خیلی زود سرتان را به درد بیاورد و به همین خاطر است که پیشنهاد میکنیم حتما توضیحاتی که به صورت جداگانه در ارتباط با دوره هایمان در مرکز سلامت ایرانیان داده ایم را بخوانید.

مبانی دستیار دندانپزشک

مسئولیت های روزانه دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک، افراد حرفه ای واجد شرایطی هستند که به طور قابل توجهی در تیم دندانپزشکی کمک میکنند. دستیار دندانپزشک کارهای مختلفی انجام میدهد از مراقبت از بیمار گرفته تا کارای مطب و دفتر. برخی از مسئولیت های اصلی دستیار دندانپزشک را برایتان در ادامه به صورت فهرست، آورده ایم:

  • کمک به دندانپزشک در طول مراحل مختلف درمانی
  • گرفتن و تهیه رادیوگرافی دندان
  • پرسیدن سابقه پزشکی بیمار و همچنین گرفتن فشار خون و نبض او
  • انجام وظایف مربوط به کنترل عفونت
  • تهیه پروتکل کنترل عفونت و ضدعفونی ابزار و تجهیزات
  • کمک به بیماران پیش از، در طول و بعد از درمان دندانپزشکی برای راحتتر بودنشان
  • ارائه دستورالعمل های مراقبت از دهان و دندان به بیماران بعد از جراحی یا سایر روش های درمانی دندانپزشکی مثل قرار دادن ترمیم و کارهایی از این قبیل
مقاله مرتبط   همه چیز درباره FIT و FUT

چرا باید دستیار دندانپزشک شوم؟

قرار نیست چیزی را از شما پنهان کنیم و بگوییم دستیار دندانپزشک بودن شغل چالش برانگیزی نیست. اما مطمئن هستیم شما این ضرب المثل را شنیده اید که میگوید: هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. دستیار دندانپزشک بودن بسیار ارزشمند است و باعث انعطاف پذیر شدن شما میشود به همین دلیل هم شغلی است بسیار محبوب و خیلی ها طالب آن هستند که این شغل را به عنوان حرفه اصلی شان انتخاب کنند. ما افراد زیادی را داریم که آخر هفته ها یا عصرها بعد از کارشان سراغ کار دستیار دندانپزشکی خود میروند و در عین حال شغل فعلی شان را حفظ میکنند. انعطاف پذیری در برنامه های کاری و همچنین در ادامه آن حقوق بالا  باعث میشود که خیلی ها بخواهند در این زمینه فعالیت کنند.

یک دستیار دندانپزشک چقدر در می آورد؟

هر شغلی در ابتدای راه خاک خوردن های خودش را دارد و همین که در کارتان حرفه ای شوید، آن وقت میتوانید ببینید چقدر خوب میتوانید از آن درآمد کسب کنید. بسته به مطب های دندانپزشکی ای که به پستتان بخورد، دستمزدی که برای یک دستیار دندانپزشک در نظر گرفته میشود متفاوت است. البته به جز خود مطب، این که شما چقدر در کارتان خوب باشید نیز بسیار مطرح است. پس خودتان را به هیچ عنوان دست کم نگیرید و برای اتمام دوره های دستیار دندانپزشکی اقدام کنید که به نتیجه مطلوبی که خواستتان است، برسید.

چطور میتوانم دستیار دندانپزشک شوم؟

2 راه پیش پایتان است. که البته این روزها بالاجبار تبدیل شده است به یک راه. یکی این که بروید سراغ کلاس های حضوری و ثبت نام کنید و سر کلاس های آموزش دستیار دندانپزشکی حاضر شوید و سپس بعد از اخذ مدرک بروید دنبال کاری که ارزشی برای زحماتی که کشیده اید، قائل هستند. راه دیگر این است که سراغ دوره های آنلاین دستیار دندانپزشک مرکز سلامت ایرانیان بروید. اینطوری یادگیری در دستان خود شما خواهد بود و به سادگی میتوانید با برنامه شلوغ خود، همه چیز را هماهنگ کنید و نگران چیزی هم نباشید.

با پیشرفت تکنولوژی و مزایای استفاده از چیزها به صورت مجازی، کلاس های آنلاین نیز به طور فزاینده ای دارند، محبوب و معروف میشوند. درنهایت، ما دنبال افرادی هستیم که دوست دارند دستیار دندانپزشک شوند و پیش از این که یکی از این دو راه را انتخاب کنند بهتر است گزینه های مختلف هرکدام را ارزیابی کنند تا تصمیم نهایی شان را به درستی بگیرند. در ادامه قرار است به مزایای و معایب دوره های آنلاین دستیار دندانپزشک بپردازیم.

مقاله مرتبط   عوارض بوتاکس / مشکلات بوتاکس

مزایا و معایب دوره های دستیار دندانپزشک شدن!

مزایا:

  • آموزش آنلاین دستیار دندانپزشکی بسیار آسان و مناسب است. شما میتوانید هرجا و هر زمان که بخواهید به صورت مجازی به آن دسترسی داشته باشید. اگر برنامه ریزی کردن برایتان سخت است و اوضاع کاری تان اینطوری است که ناگهان باید برنامه تان را عوض کنید یا جای خاصی باشید، انتخاب گزینه کلاس های آنلاین برایتان منطقی تر خواهد بود.
  • کلاس های آنلاین اصولا ارزانتر از کلاس های حضوری هستند. به این خاطر است که فضای خاص، ابزار خاص، مواد اولیه یا استادی که بخواهد از جایی به آنجا بیاید، نیاز ندارد. همه چیزش دیجیتالی است!

معایب:

  • این که بتوانید بنشینید روبروی استاد و به صورت رو در رو از او بشنوید و یاد بگیرید، تاثیری به مراتب بالاتر خواهد داشت.
  • شما خودتان را بهتر میشناسید. اگر آدم بینظمی هستید، بهتر است کلاس حضوری را انتخاب کنید که به شما ساختار بهتری میدهد و کمک میکند وقتی سر کلاس هستید، مشارکت کنید و انگیزه داشته باشید.
  • روابط و ارتباطات بسیار مهم هستند. کلاس های آنلاین اجازه ایجاد روابط را نمیدهد و این موضوع میتواند برای آینده و پیدا کردن کار، مسیرتان را با دشواری هایی روبرو کند.

دستیار دندانپزشک بودن بعد از دریافت درک چه حسی دارد؟

همه ما عاشق خیالپردازی هستیم. طبیعی است که درباره این که زندگی مان به عنوان دستیار دندانپزشک چطور خواهد بود پیش از این که وقت و هزینه مان را بگذاریم و به آن تبدیل شویم، تخیل کنیم. کار کردن با دندانپزشک ها در یک مطب دندانپزشکی بنظر میرسد که واضح باشد اما دیگر امکان هایی که ممکن است به آن فکر نکرده باشید را ما در ادامه برایتان خواهم گفت:

  • کارهای دندانپزشکی انفرادی یا گروهی
  • روش های تخصصی مثل جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان فسیال، پروتزهای دندانی و …
  • دندانپزشکی بهداشت عمومی
  • کلینیک های دندانپزشکی بیمارستان

خلاصه همه این ها را گفتم که بگوییم اگر به این شغل علاقه دارید، کافی است در دوره دستیار دندانپزشک مرکز سلامت ایرانیان شرکت کنید و مدرکتان را دریافت کنید و وارد بازار کار شوید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
نوشته قبلی

کاشت کار مو کیست؟

نوشته بعدی

انواع پوست و نحوه مراقبت از آن

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها