وظایف تکنسین کاشت مو چیست؟

وظایف تکنسین کاشت مو چیست؟

وظایف تکنسین کاشت مو چیست؟

وقتی سراغ کلینیک‌های کاشت مو می‌روید، به نظر می‌رسد بیماران به طور کلی روی یک چیز تمرکز می‌کنند: پزشکی که کاشت مو را انجام می‌دهد. منطقی است؛ پزشکان، روشی دائمی و بسیار مهم را روی یکی از بارزترین نقاط بدنتان پیاده می‌کنند.

چیزهایی مثل، تجربه، سوابق و شفافیت بسیار مهم است. با ظهور اینترنت، بررسی و ارزیابی پزشکان بر اساس این معیارها، به آسان‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر است. می‌توانید سری به انجمن‌ها، صفحات مجازی در اینستاگرام و … بیندازید و کلی بیمار را ببینید که درباره پزشکان با هم صحبت می‌کنند

اما چه می‌شود اگر به شما بگوییم یکی از معیارهای اساسی را اغلب افراد نادیده می‌گیرند؟ یکی که می‌تواند کل نتیجه کاری که می‌کنید را تعیین کنید؛ اما سؤالی که ممکن است بیمار به آن کاملاً آگاه نباشد و قبل از جراحی حتی نپرسد، چیست؟ ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، به خصوص اگر با توجه به این که بیماران قبل از تعیین وقت برای کاشت مو، حسابی تحقیق می‌کنند، اما واقعیت دارد. خب، این معیاری که داریم درباره‌اش حرف می‌زنیم چیست؟ تکنسین کاشت مو!

تکنسین کاشت مو کیست؟

تکنسین کاشت مو، دستیاران بسیار آموزش‌دیده پزشک هستند که اغلب در طول پروسه کاشت مو به پزشک کمک می‌کنند. برخلاف برخی جراحی‌ها که در آن دستیار ممکن است مسئول چیدمان ابزار یا دادن آن به پزشک باشد، تکنسین کاشت مو به طور فعال در جراحی، نقش دارد. بله، تکنسین کاشت مو نقش بسیار مهمی در جراحی و کاشت موی شما بازی می‌کند؛ نقشی که تأثیری مستقیم در نتیجه دارد. خب، چه نقشی بازی می‌کنند؟ مسئولیت‌های تکنسین کاشت مو چیست؟

نقش تکنسین کاشت مو

نقش تکنسین کاشت مو بسته به نوع روشی که اجرا می‌شود، متفاوت است: FUT (پیوند واحد فولیکولار یا نواری) یا FUE (برداشتن واحد فولیکولار).

در طول پروسه FUT، تکنسین‌ها مسئول دو جنبه اصلی جراحی هستند: اول، تشریح میکروسکوپی پیوندهای واحد فولیکولی است. در طول پروسه FUT، نوار باریکی از پوست دارای مو از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شود. ازآنجایی‌که نوار به عنوان واحد متشکل از هزاران واحد فولیکولی منفرد خارج می‌شود، نوار باید به طور مداوم تقسیم شود و به قطعات کوچک‌تر تقسیم شود تا این که فقط واحدهای فولیکولی طبیعی و واقعی باقی بمانند.

این‌ها به واحد پیوندی فولیکولی تبدیل می‌شوند که پس از آن در مناطق طاس و نازک کاشته می‌شوند. اندازه یک واحد فولیکولی کمتر از 1 میلی‌متر است و برای اندازه متوسط مگاسشن در FUT، نیاز به 2500 تا 3000 پیوند است. برای ایجاد 2500 تا 3000 قطعه بافت با اندازه کمتر از 1 میلی‌متر، یک تکنسین کاشت مو با مهارت باورنکردنی، کلی تمرین و تجربه و همچنین راحتی زیاد در استفاده از میکروسکوپ لازم است. این جنبه پروسه FUT در سطح میکرو جراحی قرار می‌گیرد و با دقت زیاد و زیر میکروسکوپ توسط تکنسین‌ها انجام می‌شود.

مقاله مرتبط   بازار کار تکنسین داروخانه در استرالیا

علاوه بر این، فقط یک تکنسین کاشت مو این کار را نمی‌کند؛ برای تشریح یک نوار متشکل از 2500 تا 3000 پیوند، به یک گروه کوچک نیاز است

برای مثال، یک سوپر تکنسین می‌تواند در یک جراحی، 400 تا 600 پیوند را آماده کند. پس برای یک مورد 2500 پیوندی، نیاز به 6 تکنسین است. این یعنی 6 نفر به طور هم‌زمان عملیات تشریح را به وسیله میکروسکوپ انجام می‌دهند. اگر تکنسینی نداند که چطور باید بافت را تشریح کند یا مهارت لازم را نداشته باشد، پیوند گران‌بهای شما از بین خواهد رفت. مهم نیست پزشک شما چقدر خوب آن را برداشته باشد، تکنسین کاشت مو آن کسی است که تعیین می‌کند که جراحی شما به خوبی انجام شده یا نه!

خب، همین موضوع ما را به نقش بعدی مهم تکنسین کاشت مو در طول پروسه FUT می‌رساند: قرار دادن یا کاشت پیوند. درحالی‌که تکنسین‌ها پیوندها را از زیر میکروسکوپ برمی‌دارند، پزشک شروع به ایجاد برش در نواحی طاس می‌کند تا جای قرارگیری پیوندها را آماده کند. بعد از اینکه برش‌ها انجام شد و پیوندها نیز آماده شدند، هر واحد فولیکولی با دقت در هر برش باید قرار بگیرد.

این یعنی برای یک پیوند 3000تایی، 3000 برش ایجاد می‌شود و 3000 پیوند وجود دارد که باید خیلی آرام و دقیق در جای برش‌ها قرار بگیرد

فکر می‌کنید چه کسی پیوندها را قرار می‌دهد؟ تکنسین کاشت مو. با استفاده از انواع روش‌های مختلف قرار دادند، که متداول‌ترین آن با استفاده از پنس و سوزن است، تکنسین‌ها هر پیوند را با دستشان قرار می‌دهند. همان‌طور که قبلاً گفته شد، این پیوندها بسیار کوچک و شکننده هستند. اگر پیوند را محکم بگیرید، فولیکول ظریف، خرد می‌شود. پیوند را به اشتباه برش دهید، فولیکول باز هم خم می‌شود و از بین می‌رود.

تکنسین باید از بزرگنمایی زیاد و تمرکز بالایی بهره‌مند باشد تا هر پیوند را به آرامی داخل هر برش کوچک بکند. علاوه بر این،  تکنسین کاشت مو باید این کار را به موقع انجام دهد تا اطمینان حاصل شود پیوندها زمان زیادی را خارج از بدن نمی‌گذرانند که این موضوع میزان بقایشان را کاهش می‌دهد. درست مثل فرایند تشریح، قرار دادن پیوند نیز مهم است

. اگر تکنسین کاشت مو، پیوندها را به درستی قرار ندهد تا خسته شوند، پیوندها از بین می‌روند. در طول این پروسه، شما باید چند تکنسین کاشت مو با تجربه کارگذاری پیوند داشته باشید.

مقاله مرتبط   دندانپزشکی تخصصی چیست

چطور مطمئن شویم، کلینیکی تکنسین کاشت موی خوبی دارد؟

خب، اکنون اهمیت کیفیت تکنسین کاشت مو را به طور کامل درک کرده‌اید. بسیار هم عالی. اما چطور بفهمید کلینیکی که دارید می‌روید، تکنسین کاشت موی خوبی دارد؟ چطور می‌توانید تشخیص دهید کدام کلینیک، بهترین تکنسین را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه چند سؤال برایتان آورده‌ایم که باید از پزشکتان در طول جلسات مشورت، بپرسید تا مطمئن شوید تکنسین کاشت موی آن کلینیک، خوب است!

سؤال 1: از چند تکنسین کاشت مو در حین جراحی استفاده می‌کنید؟

پاسخ درست این است که برای هر 400 تا 600 پیوند یک تکنسین لازم است.

سؤال 2: آیا این تکنسین‌ها به صورت تمام وقت در کلینیک کار می‌کنند؟ آیا این‌ها کارکنان همین جا هستند یا سراغ تکنسین‌های فریلنس رفته‌اید؟

پاسخ درست این است که تکنسین‌هایی که به طور خاص توسط کلینیک استخدام می‌شوند، تمام وقت هستند و تنها در همین کلینیک کار می‌کنند و آن‌ها تنها کسانی هستند که در طول پروسه جراحی به شما دست خواهند زد.

سؤال 3: تکنسین‌های کاشت موی شما چقدر تجربه دارند؟

پاسخ درست به این سؤال، این است که تکنسین‌ها باید کلی تجربه داشته باشند.

سؤال 4: چه کسی به تکنسین‌ها آموزش داده است؟

پاسخ درست به این سؤال این است که تکنسین‌ها باید توسط پزشک کلینیک آموزش‌دیده باشند.

می‌خواهید مو بکارید یا تکنسین کاشت مو باشید؟

در این مطلب سراغ تکنسین کاشت مو رفتیم. شغلی که شاید خیلی‌ها درباره آن اطلاعی ندارند اما بسیار مهم است. درباره وظایف او و نقش بسیار مهمی که در عمل کاشت مو دارند، به طور مفصل نوشتیم.

می‌توانید تجربه خودتان را با کار کردن در داروخانه‌های مختلف بیشتر کنید تا این که بتوانید سمت مهم‌تری در داروخانه به دست بیاورید. برای هر کاری اول از همه باید علاقه‌اش را پیدا کنید. آیا شما در خودتان می‌بینید که یک تکنسین داروخانه باشید؟ اگر می‌بینید، پس تردید نکنید و از همین حالا دست به کار شوید!

می‌توانید تجربه خودتان را با کار کردن در داروخانه‌های مختلف بیشتر کنید تا این که بتوانید سمت مهم‌تری در داروخانه به دست بیاورید. برای هر کاری اول از همه باید علاقه‌اش را پیدا کنید. آیا شما در خودتان می‌بینید که یک تکنسین داروخانه باشید؟ اگر می‌بینید، پس تردید نکنید و از همین حالا دست به کار شوید!

مرکز سلامت ایرانیان

مرکز سلامت ایرانیان

4.6/5 - (27 امتیاز)
نوشته قبلی

مزوژل و فیلر زیر چشم

نوشته بعدی

گروه های خونی

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها