کاشت مو FIT

کاشت مو FIT

کاشت مو به روش FIT، مزایا و معایب آن

احتمالا سراغ خیلی روش های مختلف رفته اید و بعد از ناامیدی های بسیار در جلوگیری از ریزش مو یا درمان آن، آمده اید سراغ قطعی ترین روش درمان برای بهبود اوضاع موهایتان؛ کاشت مو. شما برای انجام جراحی کاشت مو (همانطور که میدانید یک عمل جراحی را شامل میشود) نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید. درباره مدت زمانی که احتمالا درگیر کاشت مو خواهید بود، باید بگوییم چیزی بین 8 تا 12 ساعت طول میکشد و میتوانید این کار را در کلینیک های تخصصی کاشت مو انجام دهید.

کاشت مو به این صورت انجام میشود که موی طبیعی شما از کناره های سر یا پشت سرتان برداشته میشود و در قسمت هایی که بی مو شده مثل سر، ریش، ابرو یا سبیل کاشته میشود. دو روش برای انجام آن وجود دارد. یکی FUT یک میکرو جراحی است و روش دیگر که این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان به آن اختصاص دارد، FIT یا غیرجراحی است.

کاشت مو با روش FIT

در این روش، تکنسین های کاشت مو با استفاده از یک پانچ، به شکلی با ظرافت و کاملا دقیق اقدام به برداشتن تک به تک فولیکول های موی شما میکنند. قطعا در محل برداشته شدن مو، دایره های کوچک زخم به اندازه نوک سوزن به وجود می آید که زیر موهایتان میتوانید به سادگی آن را بپوشانید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر موهایتان را از ته بتراشید، کاملا مشخص خواهد بود.

اصلا این نکته خودش سوالی است که بیشتر اوقات افراد میپرسند. آیا باید برای کاشت مو، موها را کوتاه کرد یا نه؟ جواب دادن به این سوال، نیاز به روشی دارد که شما برای کاشت مو انتخاب خواهید کرد. برای روشی که داریم برایتان درباره اش، میگوییم یعنی روش کاشت موی FIT حتما لازم است که موها را به طور تقریبا کاملی کوتاه کنید. بدون این کار، انجام این روش نشدنی است.

مقاله مرتبط   کاشت مو FUT

مزایای کاشت مو به روش FIT

یکی از مهمترین مزایای کاشت مو به روش FIT این است که شما در این روش هیچ نیازی به بخیه ندارید. چون برداشت هایی که انجام میشود به صورت پراکنده است و زخم های مربوط به آن نیز در عرض یک هفته شاید هم کمتر، ترمیم میشوند.

نکته دیگر این که از آنجایی که تعداد گرافت هایی که در این روش انجام میشود به صورت پراکنده است و از نقاط متفاوتی از سر انجام میشود، شما این امکان را دارید تا برای دفعات متعددی این کار را انجام دهید تا گرافت بیشتری داشته باشید.

در این روش شما نیازی نیست فقط از موی سرتان بردارید و به جلوی آن پیوند بزنید. میتوانید از نواحی مختلف بدنتان مثل قفسه سینه یا دست و پا نیز برای برداشتن فولیکول ها استفاده کنید.

معایب کاشت مو با روش FIT

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در انجام روش FIT وجود دارد این است که موقع درآوردن گرافت (فولیکول مو) از آنجایی که ریشه مو دیده نمیشود، ممکن است فولیکول مو آسیب ببیند. درنتیجه 30 تا 40 درصد گرافت هایی که کاشته میشود، رشد نمیکنند اما روش FUT 100% یعنی تمام گرافت ها رشد خواهند کرد.

شما در این روش باید موهایتان را کوتاه بکنید در حالی که در روش FUT فقط لازم است آن قسمت هایی کوتاه شوند که قرار است رویشان کاشت انجام بشود.

عیب آخر این روش را میتوان طولانی بودن پروسه انجامش در نظر گرفت. در این روش همانطور که گفتیم چیزی بین 8 تا 12 ساعت شما درگیری خواهید بود در حالی که در روش FUT شما چیزی بین 5 تا 7 ساعت، درگیر کاشت مو خواهید بود.

مقاله مرتبط   تکنسین داروخانه کیست؟

چه کسانی نمیتوانند از روش FUT برای کاشت مو استفاده کنند؟

کسانی که پیش از این بیش از یک بار روش FUT را امتحان کرده باشند و برای پر پشت کردن موهایشان آمده باشند.

کسانی که بانک مویشان ضعیف است.

کسانی که به هر دلیلی تمایل به انجام این روش ندارند. شاید به خاطر جراحی ای که انجام میشود یا جای بخیه و چیزهایی از این دست!

کسانی که بیشتر میلشان به این است که از ترکیب هر دو روش برای کاشت مو استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

کسانی که مستعد ایجاد کلوییدهای وسیع بعد از جراحی هستند.

ورزشکارانی که میخواهند بلافاصله بعد از کاشت، به فعالیت و تمرین هایشان برسند!

آیا کاشت مو به روش FIT، عوارضی دارد؟

از جمله عوارضی که بعد از انجام این روش میتوان اشاره کرد، ورم کردن پیشانی و همچنین به وجود آمدن دلمه هایی کوچک روی محل کاشت است. عوارض شدید این روش هم شامل خونریزی، عفونت، نکروز و باقی ماندن زخم است که به ندرت پیش می آید.

کاشت مو به روش FIT، نسبتا بی خطر!

در این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان به معرفی روش FIT پرداختیم و سعی کردیم درباره مزایا و معایب آن برایتان بنویسیم. دانستن این نکات به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشید و بتوانید سراغ روشی بروید که بیشتر و بهتر به شما در رسیدن  به نتیجه مطلوبتان کمک میکند. روش FIT در دوره کاشت مو به طور کامل آموزش داده می شود.

به این post امتیاز دهید
نوشته قبلی

انواع پوست و نحوه مراقبت از آن

نوشته بعدی

وظایف دستیار دندان ‌پزشک چیست؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها