کاشت کار مو کیست؟

کاشت کار مو کیست؟

کاشت کار مو یا تکنسین کاشت مو کیست؟

طی تحقیقاتتان درباره کاشت مو، احتمالا مشاهده کرده اید که پزشکان، پرستاران، تکنسین ها و خیلی افراد دیگر در پروسه کاشت مو دخیل هستند. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این همه افراد چرا لازم است و چه کار میکنند.

کلینیک ها در انتخاب و سازماندهی کارمندانشان متفاوت هستند اما در این مطلب قرار است به طور خاص نگاهی به نقش پزشکان، پرستاران و تکنسین کاشت مو بیندازیم. بیشتر کلینیک های تخصصی کاشت مو این روزها کاشت موی مگاسشن انجام میدهند که وقتی استفاده میشود که بیش از 1200 – 2000 پیوند در یک جلسه انجام شود.

همزمان با بررسی حرفه هایی که بالاتر گفتیم به این نیز خواهیم پرداخت که مراحل مختلف کاشت مو به چه صورتی است و چرا تکنسین ها در این پروسه درگیر هستند.

مرحله به مرحله با کاشت مو

وقتی صحبت از جراحی کاشت مو به میان باشد، چند تکنیک محدود برای آن وجود دارد. محبوب ترین آن، FUE، FUT و DH است. شباهت هایی میان هر سه اینها وجود دارد. با این حال قرار است نگاهی به FUE بیندازیم و ببینیم چقدر زمان میبرد.

  • مشاوره قبل از عمل: 20 – 30 دقیقه
  • تجویز بی حسی موضعی و برداشت پیوندهای مو: 2 – 3 ساعت
  • باز کردن دهانه کانال: 30 – 45 دقیقه
  • قرار دادن پیوندها: 2 – 3 ساعت
  • مشاوره بعد از عمل: 30 – 60 دقیقه

مراحلی که میتوانند روی نتیجه کاشت موی بیماران تاثیری بسیار مهم بگذارند، مشاوره پیش از عمل و باز کردن دهانه کانال است. در طول مشاوره پیش از عمل، بیماران و دکترشان برنامه این که در کجا قرار است کاشت مو انجام شود را میریزند. اکنون وقت آن است که درباره این که میخواهند موهایشان چه شکلی باشد با دکترشان حرف بزنند و همچنین میزان تراکم آن را نیز مشخص کنند.

باز کردن دهانه کانال شامل ایجاد کانال هایی است که موهای کاشته شده روی آن قرار میگیرند. این موضوع بسیار مهم است چرا که جهت رشد موی بیمار را تعیین میکند. بسیار مهم است که این با الگوهای طبیعی موی آنها مطابقت داشته باشد تا به صورتی یکپارچه ترکیب شود.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که حتی اگر بیمار ایده خاصی درباره چه شکلی شدن مویش داشته باشد، این کار پزشک است که ارزیابی نهایی را نسبت به درمان و تراکم موی او تعیین کند. این موضوع به آنچه از نظر پزشکی در پرونده او آمده، بستگی دارد. شما باید همه تلاشتان را بکنید تا با اولویت های بیماران پیش بروید.

مقاله مرتبط   تکنسین داروخانه کیست؟

پزشکان، پرستاران و تکنسین ها: نقششان چیست؟

کارکنان پزشکی در هر مرحله از پروسه کاشت مو، کارهای مختلفی انجام میدهند و این کارها کلینیک به کلینیک فرق میکند. شما به شغل تکنسین کاشت مو علاقه مند هستید پس حتما حتما به آن بخش بیش از باقی شان توجه کنید!

پزشکان و پرستاران

پزشک یا پرستار همیشه کسی است که برای مشاوره پیش از عمل و برنامه ریزی کنارتان است. پرستارانی که در کاشت مو تخصص دارند اغلب سطح بالاتری از تجربه و تخصص را در پروسه کاشت مو دارند و به صلاحدید پزشک میتوانند با او همکاری کنند. برخی پرستاران همچنین تکنسین نیز خوانده میشوند اما همه تکنسین ها صلاحیت پرستار بودن را ندارند. این تمایز بسیار مهمی است و در عین حال میتواند باعث ایجاد ابهام نیز شود.

یک پزشک یا پرستان همچنین جنبه های کاشت مو که نیاز به ایجاد برش در سر را دارد، بررسی میکند و این کار را انجام میدهد. این کار شامل آماده کردن سر برای کاشت پیوندها و ایجاد کانال ها میشود. مشاوره بعد از عمل هم برای پزشکان بسیار رایج است و توسط آنها ممکن است انجام بگیرد هم پرستاران میتوانند این کار را بکنند.

تکنسین ها

تکنسین ها به طور کلی در آماده سازی و قرار دادن پیوندهای مو، مراقبت بعد از آن و همچنین کمک های جانبی مورد نیاز، کمک میکنند. با این حال، ممکن است بالاتر متوجه شده باشید که کارهایی که یک تکنسین انجام میدهد ممکن است چند ساعت طول بکشد در حالی که کارهایی که یک پزشک یا پرستار میکند کمتر از 1 ساعت طول میکشد. این یعنی بیمار ممکن است خیلی پزشک یا پرستار را نبیند و با شما که تکنسین خواهید شد، بیشتر ارتباط بگیرد.

شما به عنوان تکنسین کاشت مو به هیچ عنوان نیازی نیست نگران این باشید که بیمار چه واکنشی به شما نشان خواهد داد. مطمئن باشید آنها پیش از این که به کلینیک مراجعه کنید درباره همه چیز آنجا اطلاعات کافی را درآورده اند. نکته ای که شاید به شما کمی استرس وارد کند این است که همه پروسه کاشت مو، به میزان حرفه ای بودن تکنسین بستگی دارد و شما نقطه کلیدی هر جراحی کاشت مویی هستید که انجام میشود. پس اگر سعی کنید دوره هایتان را به خوبی بگذرانید و سپس در کلینیک کاشت مویی کار کنید، میتوانید روی درآمدی حدودا 50 میلیون تومانی در ماه، حساب کنید و لذت ببرید.

مقاله مرتبط   تجهیزات دندانپزشکی

چرا در کلینیک کاشت مو به تکنسین نیاز است؟

بنا بر بهبود تکنولوژی و کاهش هزینه های کاشت مو، تعداد کلینیک های کاشت مو در سرتاسر جهان افزایش یافته است. بسیاری اغلب ادعا میکنند که کاشت مو با هزینه کم انجام میدهند چرا که کارشان را میدهند دست تکنسین ها. با این حال، تعریف این که چه کسی واجد شرایط تکنسین بودن است اغلب نامشخص است. در برخی موارد، حتی نمیشود تشخیص داد در عمل جراحی انجام شده اصلا پزشک یا پرستاری وجود داشته یا نه. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم بعد از گذراندن دوره تکنسین کاشت مو در مرکز سلامت ایرانیان، حتما و حتما در کلینیک هایی مشغول به کار شوید که مطمئن هستید، متخصصی در آن جا حضور دارد و میتواند تحت نظارت او کار کنید.

  • طول پروسه: پروسه کاشت مو میتواند چیزی بین 4 – 9 ساعت طول بکشد. درست مثل بسیاری از درمان های پزشکی دیگر، دستیاران کمک میکنند که اوضاع به خوبی پیش برود و ریسک خستگی نیز کاهش پیدا کند.
  • کارایی بیشتر: بسیار مهم است که هر مرحله از کاشت مو به کارآمدترین شکل ممکن انجام شود. به خصوص وقتی صحبت از خارج گرفتن پیوند مو است، مسئله زمان نیز مطرح است چرا که اگر از دور شدن تار مو از سر خیلی بگذرد، آن تار دیگر قابل استفاده نخواهد بود. پس باید دو تکنسین آنجا حضور داشته باشند که به سرعت عمل جابجایی را انجام دهند.

نظرتان چیست تکنسین کاشت مو شوید؟

در این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان به معرفی کاری که دوره تکنسین کاشت مو انجام میدهد، پرداختیم. همچنین نوشتیم که میزان درآمد این فرد چیست و بهتر است کار را از کجا شروع کنید. دوره هایی که ما در مرکزمان آموزش میدهیم میتواند تا حد زیادی در یادگیری شما و همچنین ورودتان به بازار کار تاثیر داشته باشد. پس وقت را تلف نکنید و همین حالا در دوره های آموزشی ما شرکت کنید.

4.8/5 - (52 امتیاز)
نوشته قبلی

حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک

نوشته بعدی

دستیار دندانپزشک کیست؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها