حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک

حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک

حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک

میزان حقوقی که به شما میدهند چقدر برایتان مهم است؟ قطعا با اوضاع اقتصادی فعلی و شرایط گرانی ای که داریم در آن زندگی میکنیم، میزان حقوق و درآمدی که کسب میکنیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس یکی از آن عواملی که حین انتخاب شغل باید حواسمان را حسابی به آن جمع کنیم، همین حقوق و درآمد است. اما همه چیز که این نیست، هست؟ باید علاقه ای هم وجود داشته باشد و در کنار آنها، دانش و مهارت تخصصی مورد نیاز. همه این ها در کنار هم آرامش و امنیت شغلی مورد نظرتان را برایتان فراهم خواهند ساخت. چقدر برای چنین شرایطی آماده هستید؟ در این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان، قرارمان را این چنین گذاشته ایم که برایتان از حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک بنویسیم. فرض ما بر این است شمایی که این مطلب را مطالعه میکنید برای انتخاب مسیر آینده تان نیاز دارید همه جوانب این کار را در نظر بگیرید. کار خوبی هم میکنید. همراهمان باشید که برایتان حرفها، داریم.

پیش از هر چیز، دستیار دندانپزشک کیست؟

قبل از این که برویم سر اصل و مطلب و درباره حقوق و پول و آن چیزهایی که بسیار خوب است و وسوسه انگیز، حرف بزنیم، بیایید نگاهی به شغل دستیار دندانپزشک بیندازیم، ببینیم اصلا چیست؟ در نگاه اول جزء آن دسته از شغل هایی به نظر میرسد که ساده و در ظاهر بی اهمیت است اما چیزی که حتی افراد ظاهربین در آن با ما متفق القول هستند این است که برای این که دستیار دندانپزشک باشید باید دانش و تخصص کافی داشته باشید. و اما برسیم به تعریف این شغل: شما به عنوان دستیار دندانپزشک کسی هستید که در تمام مدت و شرایطی که دارد روش های درمانی توسط دندانپزشک روی بیمار اعمال میشود، باید حضور داشته باشید و انواع خدمات مورد نیاز پزشکتان را برایش فراهم کنید و انجام دهید. اگر اتفاق یا حادثه ای به طور ناگهانی رخ دهد هم شما وظیفه این را دارید تا شرایط را آرام کنید و کمک های مورد نیاز دندانپزشک را به او برسانید.

مقاله مرتبط   معتبر ترین مدرک تکنسین داروخانه

بازار کار دستیار دندانپزشک چطور است؟

در مقاله وظایف دستیار دندانپزشک در مورد بازار کا بیشتر صحبت شد. ولی به جرئت میشود  گفت که بازار کار دستیار دندانپزشک در ایران خوب است. به طور کلی هر دندانپزشکی به دو دستیار احتیاج دارد. ظرفیت شغل دندانپزشکی هم که تا دلتان بخواهد زیاد است و درنتیجه با افزایش تعداد دندانپزشکان در ایران، موقعیت شغلی برای دستیاران فراهم میشود و افزایش پیدا میکند. البته این را هم باید بگوییم که بسته به توانایی و سابقه شغلی فرد، موقعیت شغلی ای که میتواند به عنوان دستیار دندانپزشک به دست بیاورد، بیشتر است. عوامل دیگری هم وجود دارند که میتوانند روی میزان حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک تاثیر داشته باشند که در ادامه به آن موضوع به طور خاص خواهیم پرداخت.

میزان حقوق دستیار دندانپزشک

همانطور که گفتیم دستیار دندانپزشک در ایران از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است و در عین حال این شغل تا حد زیادی تخصصی نیز محسوب میشود و نیاز به مهارت و آموزش کافی دارد. میزان حقوق و درآمد فردی که این شغل را دارد بسته به ساعات کاری، کیفیت کاری که انجام میدهد و تجربه ای که دارد، بر اساس حقوق پایه وزارت کار شروع میشود و در ادامه میتواند بنا بر نظر و تشخیص دندانپزشک افزایش قابل توجهی نیز داشته باشد. نکته مهم این است که وظایف فردی که به عنوان دستیار دندانپزشک فعالیت میکند در کشورهای مختلف متفاوت است. در ادامه قرار است به برخی عوامل مهم در تعیین میزان حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک بپردازیم:

  • میزان مهارت: یکی از آن چیزهایی که در تعیین حقوق شما تاثیر بسیار مهمی دارد، میزان مهارتی است که در کار دستیار دندانپزشک دارید. مثلا فرق یک دستیار تجربی و فردی که مدرکش را داشته باشد در چنین جایی مشخص میشود. قطعا اگر با گذراندن دوره دستیار دندانپزشک وارد بازار کار شوید، از حقوق بیشتری برخوردار خواهید بود.
  • دندانپزشک: نکته دیگری که میتواند در تعیین میزان حقوق و درآمد شما تاثیرگذار باشد، دندانپزشکی است که با آن کار میکنید. اگر شانستان خوب باشد و با یک دندانپزشک خوب آشنا شوید و قرار باشد در مطب چنین آدمی کار کنید، بنا به تشخیص او و همچنین مهارت خودتان میتوانید این احتمال را بدهید که بعد از گذشت مدتی نه چندان زیاد احتمال افزایش حقوقتان وجود دارد. این موضوع کاملا به تشخیص دندانپزشکی که با آن کار میکنید، بستگی دارد.
  • جغرافیا: نکته مهم دیگر در تعیین میزان حقوق شما، جغرافیایی است که در آن مشغول به کار هستید. بسته به کشور و شهری که در آن کارتان را به عنوان دستیار دندانپزشک شروع میکنید، حقوقتان میتواند فرق کند. بالاترین میزان حقوق برای دستیار دندانپزشک را کشور کانادا میدهد. پس اگر میتوانید، پیشنهاد میکنیم برای کار حتما به این کشور بروید. اگر نه، در ایران هم میتوانید حقوق و درآمدی قابل قبول به جیب بزنید.
مقاله مرتبط   بازار کار تکنسین داروخانه در کانادا

برای شروع چه باید کرد؟

اول از همه این را بگوییم که شرایط و اوضاع جامعه به قدری بد است که پیشنهاد میکنیم همین حالا وارد سایت مرکز سلامت ایرانیان شوید و در دوره دستیار دندانپزشک آن شرکت کنید. هر چه زودتر مهارت و مدرک مورد نیاز برای استخدام را دریافت کنید بهتر است. مرحله بعدی پیدا کردن مطب دندانپزشکی است که نیاز به دستیار داشته باشد و بعد از آن هم باید شروع به کار کنید. به همین سادگی. نگران چیزی نباشید. مسیر برایتان هموار است. کافی است تلاش کنید.

2.5/5 - (4 امتیاز)
نوشته قبلی

لیست تخصص ها و کارمندان شاغل در یک مطب دندانپزشکی

نوشته بعدی

کاشت کار مو کیست؟

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها