بلاگ

دوره آموزش کاشت مو در شیراز

دوره آموزش کاشت مو در شیراز

دوره آموزش کاشت مو در شیراز دوره‌ای تئوری-عملی است که روش‌های مطرح کاشت مو را به کارآموزان علاقه‌مند آموزش می‌دهد. این دوره با هدف آموزش تکنسین‌های کاشت مو برگزار می‌شود و کارآموزان در پایان دوره می‌توانند در کلینیک‌های پیوند مو مشغول کار شوند. پیوند مو دوره‌ای تخصصی و مهارتی است و جامعه امروز ایران نیازمند تکنسین‌هایی است که در این زمینه آموزش دیده باشند. همین نکته بازار کار خوبی برای متخصصان و دستیاران کاشت مو در ایران فراهم کرده است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان یادگیری این تخصص، و ساکن شیراز هستید، با ما در نگاهی به دوره آموزش کاشت مو در شیراز همراه باشید.

دوره آموزش کاشت مو در شیراز شامل چه سرفصل هایی است؟

در دوره کاشت مو در شیراز مطالبی که نیاز است تا شما درباره مراحل رشد و پیوند مو بدانید را به شما آموزش می‌دهیم. آموزش‌های ما در زمینه پیوند مو در دو بخش ارائه می‌شود:

* آموزش‌های تئوری کاشت مو:

درس‌های تئوری در دوره آموزش کاشت مو در شیراز موارد بسیاری را در بر می‌گیرد. آموزش‌هایی در زمینه شناخت آناتومی بدن انسان، شناخت اعصاب سر و صورت، آشنایی با روند رشد مو، شناخت عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند و مباحث دیگری که اطلاعات شما را در این زمینه کامل می‌کند.

* آموزش عملی کاشت مو:

مهم‌‌ترین بخش آموزشی ما در دوره کاشت مو در شیراز بخش عملی آن است. شما در این بخش تکنیک‌های برداشت، نگهداری و پیوند فولیکول‌های مو را به سر داوطلبان پیوند مو به‌صورت عملی فرا می‌گیرید. همچنین آموزش می‌بینید داوطلبان پیوند مو را برای جراحی آماده کنید و پس از پایان کار نیز سر آنها را پانسمان کنید.

آموزش کاشت مو

موارد آموزشی در دوره کاشت مو در شیراز:

پیش از شرکت در دوره آموزش کاشت مو در شیراز بهتر است بخشی از مطالب آموزشی آن را بدانید:

1- شناخت اقدامات پیش از کاشت مو:

اینکه اقدامات پیش از کاشت مو چیست و چگونه باید برای آن آماده شوید و بیمار را آماده کنید، مبحث مهمی است که در این دوره آموزش می‌بینید.

2- آشنایی با داروهای مورد نیاز برای جراحی کاشت مو:

برای انجام عمل کاشت مو، شما نیاز به داروهایی برای تزریق دارید. شناخت کامل این داروها و مقدار تزریق آنها جزو مهم‌ترین درس‌هایی است که در این دوره یاد می‌گیرید. روش تزریق داروها به پوست سر داوطلب پیوند مو نیز مبحثی است که به‌صورت عملی در دوره آموزش کاشت مو در شیراز به شما آموزش داده می‌شود.

3- تعیین خط رویش موی سر و قرینه‌سازی آن:

شما باید بدانید خط طبیعی رویش موی افراد کجاست تا بتوانید خط رویش موی طبیعی برای آنها طراحی کنید. همچنین باید بتوانید خط موی داوطلبان پیوند مو را در دو طرف سر آنها به‌صورت قرینه طراحی کنید. آموزش این نکته هم جزو مباحث دوره کاشت مو در شیراز است.

4- یادگیری روش‌های گوناگون کاشت مو:

دو روش پرکاربرد در کاشت مو وجود دارند که باید در آنها تخصص پیدا کنید. روش‌های FUT و FIT که روش‌های مطرح کاشت مو هستند را در این دوره به‌صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینید.

مقاله مرتبط   آشنایی با مراحل رشد مو بعد از کاشت

5- آشنایی با عوارض کاشت مو:

آموزش کاشت مو در شیراز بدون یاد دادن عوارض احتمالی کاشت مو پایان نمی‌یابد. هر عمل جراحی ممکن است پیامدهایی برای بیمار داشته باشد. شما باید پیامدهای احتمالی پیوند مو را بشناسید و راه‌های درمان‌ آنها را نیز بدانید.

6- آموزش مراقبت‌های پس از پیوند مو:

یکی از مباحث مطرح دوره کاشت مو در شیراز آموزش مراقبت‌های پس از پیوند مو است. البته شما باید این نکته‌های مهم را یاد بگیرید تا به بیماران خود آموزش دهید. بیمارانی که باید پس از روند کاشت مو به مراقبت از موهای کاشته‌شده و همچنین به مراقبت از سلامتی خود بپردازند.

روش‌های کاشت مو در دوره آموزش کاشت مو در شیراز:

در پایان دوره کاشت مو در شیراز، شما دو روش پرکاربرد کاشت مو را یاد گرفته‌اید:

* پیوند مو با روش FUT:

روش FUT متدی قدیمی، اما پرکاربرد در کاشت مو است. در دوره آموزش کاشت مو در شیراز، شما یاد می‌گیرید نواری یکی دو سانتی‌متری از بخش پرموی سر داوطلب پیوند مو جدا کنید و جای آن را بخیه بزنید. پس از آن، باید فولیکول‌های مو را از این نوار جدا کنید و آنها را برای کاشتن در سر بیمار آماده کنید. پیوند فولیکول‌های سالم به بخش بی‌موی سر داوطلب روند پیوند مو را به مراحل پایانی آن نزدیک می‌کند.

روش FUT بااینکه قدیمی‌تر است، اما به‌دلیل موثر بودن هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش آسان‌تر از روش FIT است و به تجهیزات کمتری هم نیاز دارد. البته دستمزد تکنسین کاشت مو هم در این روش پایین‌تر از روش FIT است.

* پیوند مو با روش FIT:

روش FIT متدی نوین در کاشت مو است که آموزش می‌بینید. ما این روش پیوند مو را نیز با زیروبم آن به شما آموزش می‌دهیم. برای مثال، شما یاد می‌گیرید چگونه فولیکول‌های مو را یکی‌یکی از بخش‌های مختلف سر بیمار جدا کنید و به بخش‌های بی‌موی سر او پیوند بزنید. این کار نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای دارد و زمانی که باید صرف آن کنید هم بیشتر است. البته تکنسین‌های کاشت مو با این روش هم دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

کاشت مو

یادگیری دوره آموزش کاشت مو در شیراز مناسب چه کسانی است؟

افراد مختلفی می‌توانند در دوره‌های آموزشی کاشت مو شرکت کنند و مدرک آن را دریافت کنند:

1- متخصصان پوست و مو:

هر متخصص پوست و مویی به آسانی می‌تواند کلینیک زیبایی خود را زیر نظر وزارت بهداشت و درمان باز کند. اگر شما هم متخصص پوست و مو هستید، یادگیری دوره کاشت مو در شیراز امکان بهره بردن از این تخصص را در کلینیک زیبایی شما برایتان فراهم می‌کند. با جذب چند تکنسین آموزش‌دیده و باتجربه نیز می‌توانید پرسنل جراحی کاشت موی خود را کامل کنید.

2- پزشکان عمومی:

پزشکان عمومی که تمایل دارند کلینیک زیبایی باز کنند و در آن به پیوند مو بپردازند هم بهترین داوطلبان یادگیری کاشت مو به شمار می‌روند. این گروه از پزشکان نیز می‌توانند با باز کردن کلینیک‌های زیبایی به انجام اقدامات زیبایی و کاشت مو بپردازند. دوره کاشت مو در شیراز فرصتی برای شما که پزشک عمومی این شهر هستید فراهم کرده تا تخصص خود را بالاتر ببرید و درآمد خود را بهبود ببخشید.

مقاله مرتبط   آیا ریزش مو بعد از کاشت طبیعی است؟ علت‌های آن را بدانید.

3- پیراپزشکان:

پیراپزشکان نیز از بهترین کاندیداهای شرکت در دوره آموزش کاشت مو در شیراز هستند. دانشجویان یا دانش‌آموختگان در رشته‌های هوش‌بَری، پرستاری، مامایی و رشته‌های دیگر پیراپزشکی کاندیداهای خوبی برای یادگیری دوره کاشت مو در شیراز هستند. این افراد هم می‌توانند در کلینیک‌های زیبایی به کاشت مو بپردازند یا کلینیک خودشان را داشته باشند.

4- افراد علاقه‌مند:

شاید شما جزو کادر پزشکی ودرمانی نباشید، اما علاقه‌مند باشید تا دوره آموزش کاشت مو در شیراز را بگذرانید. در این صورت، امکان یادگیری این تخصص برای شما وجود دارد. پس از یادگیری دوره پیوند مو، شما می‌توانید با عنوان تکنسین کاشت مو یا دستیار کاشت مو در کلینیک‌های زیبایی مشغول به کار شوید. در واقع، اگر شما به این رشته علاقه‌مندید و دوست دارید از درآمد بالاتری برخوردار باشید، یادگیری دوره کاشت مو در شیراز مناسب شما هم هست.

درآمد تکنسین کاشت مو چقدر است؟

درآمد تکنسین کاشت مو بر اساس تعداد گرافت‌هایی که به پوست سر داوطلب پیوند می‌زند، مشخص می‌شود. البته روش پیوند مو نیز از مهم‌ترین عوامل موثر در درآمد تکنسین‌های کاشت مو است. درآمد هر دستیار کاشت مو در برابر هر 1000 گرافت موی پیوندی در روش کاشت موی FUT، بین 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

کاشت موی FIT روش پیچیده‌تری است و به تجهیزات، زمان و تخصص بالاتری نیاز دارد. درآمد دستیار کاشت مو در برابر هر 1000 گرافت یا فولیکول مو در این روش به بیش از 1,700,000 تومان می‌رسد.

پرسش‌های متداول:

1- آیا مدرک تکنسین کاشت مو معتبر است؟

بله، اگر شما این مدرک را از مراکز معتبر و تاییدشده وزارت بهداشت دریافت کنید، دارای اعتبار است. این مدرک را می‌توانید ترجمه کنید و در خارج از کشور هم به کار بگیرید.

2- آیا تکنسین‌های کاشت مو که دوره آموزش کاشت مو در شیراز را گذرانده و مدرک آن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند کلینیک کاشت مو باز کنند؟

اگر مدرک تحصیلی شما جزو رشته‌های پزشکی نباشد، مجوز باز کردن کلینیک زیبایی به شما داده نمی‌شود. اما با معرفی یک پزشک متخصص پوست و مو یا یک پزشک عمومی می‌توانید از وزارت بهداشت درخواست مجوز کنید و آن را دریافت کنید.

3- دوره آموزشی کاشت مو به چه صورت است؟

درس‌های این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی به شما ارائه می‌شود. بخش عملی این آموزش‌ها شامل پیوند مو روی سر مدل واقعی انسانی است.

سخن پایانی:

شاید زمان آن فرا رسیده شما هم تخصص جدیدی یاد بگیرید و درآمد خود را بالاتر ببرید. دوره آموزش کاشت مو در شیراز این فرصت را برای شما فراهم کرده تا در شهر خودتان به فراگیری این تخصص بپردازید. پس از یادگیری این حرفه می‌توانید در کنار متخصصان و تکنسین‌های باتجربه کاشت مو به کار بپردازید و تجربه بیشتری به دست آورید. کلینیک‌های زیبایی بسیاری در گوشه و کنار ایران به تکنسین‌های حرفه‌ای و باتجربه کاشت مو نیاز دارند. شاید شما همان کسی باشید که بسیاری از این کلینیک‌های زیبایی به دنبال او هستند.

4.6/5 - (13 امتیاز)
نوشته قبلی

آشنایی با مراحل رشد مو بعد از کاشت

نوشته بعدی

آیا ریزش مو بعد از کاشت طبیعی است؟ علت‌های آن را بدانید.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها