کاشت مو FUT

کاشت مو FUT

کاشت مو به روش FUT، مزایا و معایب آن

افرادی که از ریزش بیش از حد موهایشان رنج میبرند به دنبال یک روش درمانی ایده آل برای ریزش مو هستند. آنها خودشان را آماده کرده اند تا هرکاری برای این که جلوی ریزش موهایشان را بگیرند، انجام دهند. خوشبختانه، درمان های مختلفی چه به صورت جراحی و چه غیرجراحی برای درمان ریزش مو به وجود آمده است. برخی افراد میتوانند ریزش موهایشان را با چند روش درمانی خانگی درمان کنند به خصوص اگر در مراحل اولیه باشند. با این حال، در بعضی موارد، ریزش مو، در مراحل پیشرفته است و درمان های خانگی روی آن جواب نمیدهد. برای چنین افرادی باید به فکر یک راه حل دائمی و ماندگارتر بود و آن راه حل چیزی نیست جز، کاشت مو. کاشت مو با روش FUT در ایران، یکی از روش های معمول برای ترمیم و بازیافتن مو است. بسیاری از جراحان و بیماران ترجیح میدهند که سراغ کاشت مو با روش FUE بروند. اگرچه این روش، سنتی است و موافقان و مخالفان زیادی هم دارد.

در این مقاله قرار است با شما درباره کاشت مو به روش FUT و همچنین مزایا و معایب آن برایتان بنویسیم.

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUT

از آنجایی که این روش، یک پروسه جراحی برای درمان ریزش مو به حساب می آید، ریسک هایی هم به همراه دارد. با این حال به این معنا نیست که این روش هیچ مزیتی نداشته باشید. در ادامه قرار است به مزایا و معایب این روش بپردازیم:

مزایای کاشت مو به روش FUT

  • نتایج طبیعی: در مقایسه با کاشت مو به روش FUE، این روش نتایجی ارائه میکند که کاملا طبیعی بنظر میرسد. دلیل اصلی طبیعی بودن ظاهر و نتیجه در این روش این است که گرافت ها در این روش به جای این که جداگانه برداشته شوند، به صورت همزمان از پوست سر برداشته میشوند. به همین خاطر، نتیجه نهایی، الگوی طبیعی رشد مو را دنبال میکند.
  • گزینه مقرون به صرفه: در میان این دو روش کاشت مو، FUT گزینه مقرون به صرفه تری است. دلیلش این است که نیازی به دقت زیاد، زمان زیاد، تلاش زیاد و همچنین مراقبت زیاد ندارد. به همین خاطر، جراح نیز به سرعت میتواند این جراحی را انجام دهد و درنتیجه ارزانتر نیز تمام میشود.
  • پروسه سریع: یک جلسه از کاشت مو به روش FUT تنها 1 تا 2 ساعت طول میکشد. در طول یک جلسه کاشت مو به روش FUT، جراح میتواند به طور میانگین 4000 گرافت موی سالم را خارج کند. از طرف دیگر، یک جلسه کاشت مو به روش FUE بین 1 تا 4 ساعت طول میکشد و در طول آن جلسه، جراح تنها میتواند 3000 گرافت خارج کنید. حداقل دو جلسه لازم است تا جراح بتواند تعداد قابل توجهی گرافت را بردارد. به همین خاطر، اگر شرایطی وجود دارد که میتوانید در مدت زمان کوتاهتری، درمان را انجام دهید، آن گزینه مناسبتر است!
  • نتایجی بادوام: اگرچه قطعی نیست اما بیماران گزارش داده اند که نتایجی که با کاشت مو به روش FUT به دست آورده اند به مراتب دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به روش FUE دارد. همانطور که ناحیه اهدا کننده محدود به بخش خاصی در پوست سر در روش FUT میشود، خارج کردن کل فولیکول را نیز ساده تر میکند. هرچه فولیکول بیشتری در طول خارج سازی گرافت، آسیب ببینند، نتایجشان خوب نخواهد بود و رشد نخواهند کرد. درنتیجه روش FUT بهتر از FUE عمل خواهد کرد.
مقاله مرتبط   تجهیزات دندانپزشکی

معایب کاشت مو به روش FUT

  • زخم های مشخص: یکی از مهمترین معایب کاشت مو به روش FUT، مشخص بودن جای زخم است. از آنجایی که این پروسه شامل برداشتن نواری از ناحیه اهدا کننده است، جای زخم قابل توجهی به جا میگذارد. درحالی که این زخم میتواند زیر موها گم شود اما هرگز نمیتوانید موهایتان را کوتاه کنید. به همین خاطر بسیاری از افراد به دلیل همین جای زخم خطی که روی سرشان می افتد، ترجیح میدهند سراغ این درمان نیایند.
  • نقاهت آزاردهنده: از آنجایی که شما قرار است جراحی شوید، نقاهت طولانی و آزاردهنده از جمله عوارض این جراحی به حساب می آید. با این حال، این ناراحتی میتواند درنهایت به خارش های گهگاه تبدیل شود. علاوه بر این، سخت میتوانید به روبرو دراز بکشید یا سرتان را روی بالش بگذارید. حداقل برای مدت زمانی طولانی.

کدام روش را انتخاب میکنید؟

در این مطلب از وبلاگ مرکز سلامت ایرانیان به معرفی کاشت مو به روش FUT پرداختیم و سعی کردیم درباره نحوه انجام این جراحی و همچنین مزایا و معایبی که دارد برایتان بنویسیم. همچنین در خلال نگارش این محتوا تلاش کردیم روش مذکور را با روش دیگری که وجود دارد، مقایسه کنیم تا فهم آن ساده تر شود. درنهایت این انتخاب شما و پزشکتان خواهد بود که کدام روش برای مشکل موهایتان، مناسبتر است. در آخر ناگفته نماند تمام موارد گفته شده در این مقاله در دوره تکنسین کاشت مو مرکز سلامت ایرانیان ملل آموزش داده می شود.

به این post امتیاز دهید
نوشته قبلی

تصویربرداری سونوگرافی چطور انجام میشود ؟

نوشته بعدی

دندانپزشکی تخصصی چیست

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها