بلاگ

آشنایی با شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو

آشنایی با شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو

دانستن شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو کار شما را برای باز کردن کلینیک زیبایی آسان‌تر می‌کند. شما که ممکن است دوره تخصصی کاشت مو را گذرانده باشید و به فکر بازگشایی کلینیک پیوند مو باشید. کاشت مو یکی از زیرشاخه‌های خدمات پوست و مو است. برای تاسیس کلینیک پیوند مو، شما باید مجوز تاسیس کلینیک زیبایی پوست و مو را بگیرید. البته در زمان گرفتن مجوز، شما هدف خود را از باز کردن این کلینیک مشخص می‌کنید که می‌تواند کاشت مو باشد. نخستین و مهم‌ترین شرط برای بازگشایی چنین کلینیکی وجود پرسنل متخصص، ماهر و باتجربه است.

با ما در نگاهی به شرایط گرفتن مجوز کاشت مو همراه باشید.

شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو با مجوز وزارت بهداشت:

پیش از هرگونه اقدامی برای بازگشایی کلینیک کاشت مو، بهتر است شرایط آن را بدانید و با در دست داشتن مدارک لازم برای تاسیس کلینیک اقدام کنید. برای اینکه وزارت بهداشت به شما اجازه بازگشایی کلینیک را بدهد، شما باید شرایط خاصی دارا باشید:

1- پرسنل مورد نیاز در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

پیش از هرگونه اقدامی برای گرفتن مجوز، لیست پرسنل متخصص و مورد نیاز بازگشایی کلینیک خود را مشخص کنید. اینکه گستردگی کلینیک شما در چه حد و اندازه‌ای باشد و نیاز به چند متخصص یا تکنسین کاشت مو داشته باشید، در اختیار خودتان است.

کلینیک شما ممکن است بزرگ باشد و شما از چند متخصص، تکنسین کاشت مو، پرستار و کارمند اجرایی بهره ببرید. شاید هم کلینیک کوچکی باشد و یکی دو پرسنل متخصص و اجرایی برای شما کافی باشد. اما قرارداد شما با یک متخصص پوست مو از اصلی‌ترین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو است.

2- نیاز به مکان کلینیک در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

درخواست مجوز برپایی کلینیک پوست و مو بدون معرفی مکانی برای بازگشایی کلینیک امکان‌پذیر نیست. پیش از دادن درخواست به وزارت بهداشت و درمان، باید محل کلینیک شما مشخص باشد. چند روز پس از فرستادن درخواست شما، مسئولانی از وزارت بهداشت برای بررسی شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو به محل پیشنهادی شما مراجعه می‌کنند. این افراد همه بخش‌های ساختمان مورد نظر شما را بازرسی و ارزیابی می‌کنند تا با ویژگی‌های کلینیک زیبایی مطابقت داشته باشد.

پرسنل مورد نیاز برای تعیین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

پرسنل مورد نیاز برای تعیین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

پرسنل مورد نیاز برای تعیین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

برای اینکه شرایط گرفتن مجوز کاشت مو را در کلینیک زیبایی خود داشته باشید، نیاز به معرفی و ارائه قرارداد با افراد مختلفی دارید:

1- استخدام پزشک متخصص پوست و مو یا پزشک عمومی:

معرفی پزشک متخصص پوست یا یک پزشک عمومی جزو شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو است. دو راه برای استخدام پزشک پیش روی شما است.

* قرارداد استخدام پزشک:

برای استخدام پزشک، شما قراردادی با یک پزشک می‌بندید و او را در برابر خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، استخدام می‌کنید. در این صورت پرداخت حقوق ماهانه پزشک با شما است.

* قرارداد مشارکت و همکاری با پزشک:

در قرارداد مشارکت با پزشک پوست و مو، شما با تعیین شرایطی که می‌تواند بخشی از سهام کلینیک شما باشد، با یک متخصص پوست و مو قرارداد می‌بندید. در این قرارداد، سهم شما و پزشک مشخص است و بر اساس آن به فعالیت می‌پردازید.

2- استخدام تکنسین کاشت مو:

پیوند مو بدون وجود متخصصان این کار برای شما عملی نیست. از مهم‌ترین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو استخدام تکنسین پیوند مو است. پزشک متخصص پوست و موی شما هم ممکن است تخصصی در این زمینه نداشته باشد. پس شما نیاز به تکنسین کاشت مو دارید. بیشتر تکنسین‌های کاشت مو افرادی هستند که دوره‌های تخصصی پیوند مو را زیر نظر استادان این رشته گذرانده‌اند.

کار تکنسین‌های کاشت مو باید زیر نظر پزشک عمومی یا متخصص پوست و مو انجام شود تا امکان هرگونه خطای پزشکی و بهداشتی به صفر برسد. وجود یک پزشک عمومی یا متخصص در این مراکز باعث می‌شود تا در صورت برخورد با مشکل، پزشک یا متخصصی برای رسیدگی به آن در دسترس شما باشد.

3- استخدام پرسنل پذیرش و نظارت:

وجود یک نفر پرسنل اجرایی پذیرش و نظارت جزو شرایط گرفتن مجوز کاشت مو است. به‌این‌ترتیب، شما باید دست‌ِکم یک نفر را معرفی کنید تا وظیفه پذیرش و دیگر کارهای اجرایی را در کلینیک شما انجام دهد.

مقاله مرتبط   21 مورد از عوامل ریزش مو در مردان که باید بدانید

4- پرستار:

معرفی دستِ‌کم یک پرستار هم از شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو است.

ویژگی‌های ساختمان در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

ویژگی‌های ساختمان در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

ویژگی‌های ساختمان در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو:

در ابتدا، فضای کلی ساختمان به‌وسیله ماموران وزارت بهداشت بازرسی می‌شود. اگر کلینیک شما فقط قرار است به پیوند مو بپردازد، داشتن فضای مناسب برای انجام جراحی‌های کاشت مو در آن کافی است. در این صورت، شما نیازی به اتاق‌های مختلف برای انجام کارهای درمانی متفاوت، مانند لیزر یا خدمات دیگر زیبایی ندارید. اما وجود اتاق‌هایی برای پذیرش، پرسنل، نمونه‌برداری، رخت‌کن، آبدارخانه و انبار ضروری است.

ساختمانی که شما به وزارت بهداشت معرفی می‌کنید، باید ویژگی‌های گوناگونی داشته باشد:

1- آسان بودن رفت‌وآمد:

اگر فضای داخلی آپارتمانی را بخش‌بندی کرده‌اید، یک نکته را در نظر داشته باشید. رفت‌وآمد شما و مراجعه‌کنندگانتان باید آسان و بدون زحمت باشد.

2- ورودی کلینیک:

از مهم‌ترین شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو این است که ورودی کلینیک شما امکان رد شدن برانکارد را داشته باشد. اتاق‌های درمانی شما و اتاق کاشت مو هم باید دارای همین شرط باشند.

3- وجود پله‌های استاندارد در ساختمان:

نکته‌های مهم در شرایط گرفتن مجوز کاشت مو در یک کلینیک فقط به فضای داخلی ساختمان شما محدود نمی‌شود. اگر سازه اصلی دارای پله است، باید دارای نرده و ایمن باشد و بیماران بتوانند بدون نگرانی بر روی پله‌ها رفت‌وآمد کنند. بالکن ساختمان کلینیک شما هم باید دارای حفاظ و نرده باشد.

4- وجود سیستم آتش‌نشانی:

وجود سیستم مهار آتش نیز جزو شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو به شمار می‌رود. هر سازه پزشکی و بهداشتی امن باید امکان خاموش کردن آتش را در زمان خطر داشته باشد.

5- دسترسی به شبکه برق اضطراری:

اگر در وسط جراحی کاشت مو باشید و برق برود، چه اتفاقی می‌افتد؟ ساختمان کلینیک شما باید امکان دسترسی به برق اضطراری را داشته باشد. این نکته هم از شرایط ضروری برای تایید سازه پیشنهادی شما برای بازگشایی کلینیک پیوند مو است.

مدارک مورد نیازی که در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو آمده است:

هم‌زمان که با پزشک، پرستار، تکنسین کاشت مو و دیگر پرسنل مورد نیاز خود قرارداد می‌بندید و فضای کلینیک را آماده می‌کنید، مدارک مورد نیاز خود را هم آماده کنید:

  • لیست نام‌های پیشنهادی برای کلینیک کاشت مو.
  • درخواست کتبی مهر و امضاشده.
  • دانشنامه پزشک متخصص پوست و مو یا پزشک عمومی.
  • پروانه و مجوز کلینیک پزشک مورد نظر.
  • گواهی نداشتن سوء‌پیشینه کیفری پزشک مورد نظر.
  • گواهی نداشتن محکومیت و سوء‌پیشینه برای شما.
  • کپی مدارک شناسایی.
  • سه قطعه عکس 3×4.
  • اصل گواهی نداشتن اعتیاد.
  • اصل سند ملکی شش دانگ یا اجاره‌نامه ساختمان مورد نظر.
  • نامه تاییدیه نقشه ساختمان.

روش دریافت مجوز کلینیک کاشت مو:

اگر شما با در نظر گرفتن شرایط یک کلینیک اقدام به ارائه مدارک کنید، کار سختی پیش روی شما نیست. اما اگر بخواهید، می‌توانید دریافت مجوز کلینیک را به موسسه‌های حقوقی واگذار کنید. آنها مدارک مورد نظر را با همکاری شما آماده می‌کنند. پس از آن با در نظر گرفتن شرایط تاسیس کلینیک کاشت موی وزارت بهداشت، برای گشایش کلینیک شما اقدام می‌کنند.

البته خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. کافی است شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو را بدانید و برای آن اقدام کنید.

روند دریافت مجوز برای تاسیس کلینیک کاشت مو:

1- ابتدا وارد وب‌سایت سامانه صدور پروانه‌های وزارت بهداشت به نشانی parvaneh.behdasht.gov.ir شوید.

2- وارد بخش ثبت‌نام شوید و نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را بنویسید.

3- کلید ادامه را بزنید تا اطلاعات شما در سازمان ثبت‌احوال تایید شود و نتیجه آن به شما نشان داده شود.

4- اکنون اطلاعات تکمیلی را وارد کنید. شماره تلفن همراه، نشانی پست الکترونیک و دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید.

5- کلمه عبوری به تلفن همراه شما فرستاده می‌شود. آن را وارد کنید، تایید کنید و روی ادامه ثبت‌نام کلیک کنید.

6- وارد حساب کاربری خود شوید و روی درخواست موافقت اصولی کلیک کنید. استان و شهر مورد نظر خود را برای گشایش کلینیک انتخاب کنید.

7- دانشگاه علوم پزشکی مربوط به محل تقاضای خود را انتخاب کنید.

8- روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.

9- مقررات و شرایط تاسیس کلینیک زیبایی را بخوانید و روی پذیرش شرایط کلیک کنید.

مقاله مرتبط   چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

10- ادامه روند ثبت‌نام شما از پیش تعیین شده است. مرحله‌به‌مرحله آن را بپیمایید و اطلاعات مورد نیاز درباره همکاران خود را وارد کنید.

11- مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

12- در پایان روی گزینه «ارسال درخواست موافقت اصولی جهت بررسی به اداره صدور پروانه‌ها» کلیک کنید.

13- اکنون ثبت‌نام شما انجام شده است. مدارک و درخواست شما برای بررسی به دانشگاه علوم پزشکی که انتخاب کردید، فرستاده می‌شود.

خدماتی که شما در کلینیک کاشت مو ارائه می‌کنید:

خدماتی که شما در کلینیک کاشت مو ارائه می‌کنید:

خدماتی که شما در کلینیک کاشت مو ارائه می‌کنید:

سه روش پرکاربرد کاشت مو وجود دارد که یک کلینیک تخصصی باید تکنسین‌های انجام کاشت مو در هر سه روش را داشته باشد:

* کاشت مو به روش FUT:

روش پیوند موی FUT از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است. در این روش، تکنسین‌های کاشت مو نواری یکی دو سانتی‌متری از بخش پر موی سر فرد برمی‌دارند. این کار با خون‌ریزی همراه است و برش روی سر بیمار هم باید بخیه شود. پس از آن، فولیکول‌های مو را با دقت بسیار از این بافت جدا می‌کنند تا برای پیوند آماده شوند.

در مرحله بعد، تکنسین‌های پیوند مو فولیکول‌های آماده‌شده را دانه‌به‌دانه به بخش بی‌موی سر داوطلب پیوند می‌زنند. در این روش، چند روز زمان نیاز است تا بخش بانک موی بیمار بهبود یابد. برش و بخیه‌های بانک مو دیده نمی‌شود، چرا که روی آن با موهای داوطلب پیوند مو پوشیده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو نام چند تکنسین پیوند مو را داده باشید. آنچه مهم است اینکه این کار باید زیر نظر پزشک انجام شود تا احتمال عفونت به کمترین اندازه ممکن برسد.

* کاشت مو به روش FIT:

در پیوند مو به روش FIT، تکنسین‌های پیوند مو فولیکول‌های مو را یکی‌یکی از بخش‌های پرموی سر داوطلب جدا می‌کنند. پس از آن، فولیکول ها را آمده می‌کنند و سپس آنها را به بخش کم‌پشت سر داوطلب پیوند می‌زنند.

روش پیوند موی FIT نیاز به آموزش و تجهیزات خاص دارد. دقت بالاتر و ریزبین‌تر بودن هم از نیازهای تکنسین‌ها در این روش پیوند مو است.

* کاشت مو به روش ترکیبی:

تعیین روش کاشت مو نکته‌ای نیست که در شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو مشخص شده باشد. اما موفقیت کلینیک شما به این نکته بستگی دارد که تکنسین‌های شما در همه روش‌های پیوند مو مهارت داشته باشند. در روش ترکیبی، تکنسین کاشت مو از ترکیب دو روش پرکاربرد FUT و FIT با یکدیگر به پیوند مو می‌پردازد.

در روش ترکیبی، تکنسین پیوند مو بیشتر فولیکول‌های مورد نیاز را از بخش پرموی سر داوطلب جدا می‌کند. اما سطح بی‌موی سر فرد زیاد است و این مقدار پاسخ‌گوی آن نیست. پس فولیکول‌هایی را هم به‌صورت جداگانه از بخش‌های دیگر سر داوطلب برمی‌دارد. روش ترکیبی بهترین روش کاشت مو برای افرادی است که سطح ریزش موی آنها گسترده است.

پرسش‌های متداول:

1- آیا تاسیس کلینیک زیبایی و پیوند مو بدون معرفی پزشک امکان‌پذیر است؟

خیر، به‌طور حتم باید یک پزشک متخصص پوست و مو مسئولیت نظارت بر اقدامات زیبایی کلینیک را بر عهده بگیرد.

2- چقدر طول می‌کشد تا مجوز کلینیک کاشت مو صادر شود؟

حدود 20 روز تا دو ماه زمان نیاز است تا مجوز شما از طرف وزارت بهداشت صادر شود.

3- درآمد یک کلینیک زیبایی کاشت مو چقدر است؟

با توجه به اقبال روزافزون مردم از اقدامات زیبایی، درآمد یک کلینیک کاشت مو می‌تواند بسیار بالا باشد. به‌ویژه که پس از مدتی، نام کلینیک شما به‌عنوان کلینیکی حرفه‌ای و شایسته در بین مردم مطرح شود.

4- از کجا بدانیم یک کلینیک دارای مجوز قانونی از وزارت بهداشت است؟

بهترین راه برای استعلام نام کلینیک‌های زیبایی مراجعه به سایت انجمن متخصصین پوست است. شما باید نام مسئول فنی کلینیک و نام کلینیک تخصصی پوست و مو را در این سایت جست‌وجو کنید.

سخن پایانی:

شرایط تاسیس کلینیک کاشت مو آن‌چنان سخت نیست که شما نتوانید از عهده انجام آن برآیید. اگر کار شما قانونی باشد و همه نکته‌های قانونی را در نظر گرفته باشید، به مشکلی برخورد نخواهید کرد. در چنین شرایطی، مجوز کلینیک زیبایی خود را به آسانی دریافت می‌کنید. پس از آن، می‌توانید در کلینیک خود به کاشت مو بپردازید و زیبایی را به کسانی که موهای خود را از دست داده‌اند، هدیه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
نوشته قبلی

حقوق تکنسین داروخانه در کانادا چقدر است؟

نوشته بعدی

قبل از کاشت مو چه قرصی بخوریم

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مشاوره رایگان همه دوره ها